• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402091812790
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معدوم‌سازی ۸۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در بهبهان

معدوم‌سازی ۸۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در بهبهان
عکس تزئینی است.

ایسنا/خوزستان رئیس اداره دامپزشکی بهبهان از کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۸۵۰ کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی شده فاقد قابلیت مصرف انسانی در بهبهان خبر داد.

امین زمانی‌پور با اعلام این خبر گفت: پیرو گزارش مسئول فنی بهداشتی دامپزشک مستقر در یکی از مراکز قطعه‌بندی مرغ در سطح شهرستان مبنی بر ورود محموله گوشت مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت به شرکت بسته‌بندی، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و نگهداری مواد غذایی این اداره ضمن مراجعه به واحد و بر اساس شواهد عینی، نسبت به ضبط موقت محموله اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از انجام نمونه‌برداری و بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شد این محموله طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور فاقد شرایط مصرف انسانی است و با ارجاع نتایج آزمایشگاهی و خلاصه پرونده به مقامات قضایی شهرستان دستور معدوم‌سازی آن اخذ و ۸۵۰ کیلوگرم مرغ قطعه‌بندی شده با نظارت کارشناسان دامپزشکی بهبهان معدوم شد.  

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان با اشاره به این موضوع که سلامت دام و فرآرده های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت مردم جامعه در ارتباط است گفت: بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان به صورت مداوم در طول شبانه‌روز انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند و تضمین‌کننده سلامت غذایی مردم هستند.

وی همچنین افزود: هرگونه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی شود، عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با تمهیدات علمی و قانونی با هرگونه تخلف مقابله می‌کنند.

زمانی‌پور در پایان گفت: شهروندان برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها و رعایت بهداشت عمومی،  فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت نظر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha