• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402091812795
  • خبرنگار : 71457

تشکیلات خودگردان: شکست در حفاظت از غیرنظامیان اجحافی در حق قانون بین‌المللی است

تشکیلات خودگردان: شکست در حفاظت از غیرنظامیان اجحافی در حق قانون بین‌المللی است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأسف شدید خود را نسبت به شکست شورای امنیت به دلیل وتوی آمریکا در اتخاذ تصمیم آتش بس انسانی در نوار غزه، ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکست در حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی اجحافی در حق قانون بین‌المللی و مبانی ویژه آن در مورد جنگ‌ها است.

وزارت خارجه فلسطین تصریح کرد: شکست در برقراری آتش بس، ادامه دوگانگی معیارهای بین‌المللی تبعیض آمیز میان غیرنظامیان در جهان و رفتار گزینشی در اجرای قانون بین‌المللی بر اساس هویت جلاد و قربانی است که به اسرائیل زمان بیشتری برای ادامه تجاوزاتش علیه مردم ما می‌دهد، بدون آنکه قانون بین‌المللی و درخواست‌های بین‌المللی مکرر برای حفاظت از غیر نظامیان و تامین نیازهای انسانی اساسی آنها را مد نظر قرار دهد.

وزارت خارجه فلسطین با تقدیر از مواضع تمامی کشورهایی که در کنار این پیش‌نویس قطعنامه ایستادند، از بیش از ۱۰۰ کشور برادر و دوست که به این قطعنامه رای دادند و آتش بس فوری را تایید کردند، قدردانی کرد.

وزارت خارجه فلسطین بر «ادامه تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی بین‌المللی خود با مشارکت کشورهای عربی و اسلامی برادر و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و تمامی کشورهای دوست برای توقف جنگ کشتار جمعی علیه مردم ما و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و تامین نیازهای اساسی‌شان و جلوگیری از کوچاندن مردم ما» تاکید کرد.

در همین حال، کشورهای ایران، عمان، مالزی و ترکیه اقدام ایالات متحده در وتو کردن قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش بس در غزه را محکوم کردند.

در این راستا، وزارت خارجه ایران اقدام واشنگتن در استفاده از وتو علیه این قطعنامه که به آتش بس انسانی در غزه فرا می‌خواند، محکوم کرد.

همزمان بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان اعلام کرد، استفاده از وتو علیه این پیشنویس قطعنامه اهانت شرم‌آوری در حق عرف‌های انسانی است.

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی نیز این وتوی آمریکا را محکوم کرد.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه نیز گفت که اقدام واشنگتن در استفاده از حق وتو علیه این پیش نویس قطعنامه به منزله ناامیدی کامل است.

در همین راستا، وزیر خارجه نروژ گفت، ناتوانی از توافق بر سر آتش بس بنا به دلایل انسانی در غزه یک مسأله فاجعه بار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha