• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402091812813
  • خبرنگار : 50624

زبان نشانه‌ها را در نگارخانه صفوی ببینید

زبان نشانه‌ها را در  نگارخانه صفوی ببینید

ایسنا/اصفهان ۵۴ اثر به سبک تصویرسازی دیجیتال و با الهام از مفاهیم و نمادهای روزمره، با تکنیک‌های خلاقانه ترکیب شده و در نمایشگاه «زبان نشانه‌ها» در معرض دید قرار گرفتند.

پیمان علیزاده، برگزار کننده نمایشگاه «زبان نشانه‌ها» به ایسنا گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه، با وجودی که موضوع واحد ندارند از یک خط‌ومشی ثابت پیروی می‌کنند. در واقع همه آثار تک آرت ورک‌هایی هستند که با سبک تصویرسازی دیجیتال انجام داده‌ام. در برخی از آثار، از نمادهای نوستالژیک مثل توپ‌های پلاستیکی و شامپو تخم‌مرغی‌های قدیم الهام گرفتم و آثاری را با مقادیری از طنز و واقعیت توأمان خلق کردم.

او که این روزها اولین نمایشگاه انفرادی خود را برگزار می‌کند، در خصوص آثار حاضر در نمایشگاه «زبان نشانه‌ها» تصریح کرد: آثار دارای عنصری از اغراق برای نمایش دادن مفاهیمی هستند که در روزمره با آنها سروکار داریم، مثلاً من در یکی از آثار، شامپو تخم مرغی را به نارنجک تشبیه کردم.

زبان نشانه‌ها را در  نگارخانه صفوی ببینید

علیزاده در خصوص عنوان نمایشگاه نیز اظهار کرد: منظور از نشانه‌ها در عنوان‌ نمایشگاه «زبان نشانه‌ها»، نشانه‌های بصری هستند. تصاویر و نشانه‌ها با استفاده از کیفیت‌های بصری مثل تضاد، کنتراست، همانندسازی، باهم ترکیب شدند و مفهوم سومی را خلق کردند.

او با اشاره به اینکه برخی از آثار حاضر در نمایشگاه حامل پیام‌های‌ اخلاقی هستند، افزود: سیگار نکشیدن و آتش روشن نکردن در جنگل، ازجمله مسائلی هستند که در آثار خود به آن پرداختم. این آثار، نمادین و اغلب برای مخاطب، آشنا هستند.

این هنرمند جوان با بیان اینکه ۵۴ اثر در نمایشگاه «زبان نشانه‌ها» در معرض دید قرار گرفته است، اضافه کرد: از این تعداد، ۹ اثر لگوهایی هستند که سفارش دهنده نداشتند و جزو مجموعه شخصی من هستند و ۴۵ اثر دیگر تصویرسازی دیجیتال هستند.

زبان نشانه‌ها را در  نگارخانه صفوی ببینید

علیزاده درخصوص ابعاد آثار حاضر در نمایشگاه بیان کرد: همگی آثار با طول و عرض ۲۰ سانتی‌متر ترسیم شده‌اند، ضمن اینکه هیچ کدام از آثار این نمایشگاه عنوان ندارند زیرا خود کاملاً گویا هستند.

او با اشاره به بخش‌هایی از بیانیه نمایشگاه خود افزود: در بخشی از بیانیه نمایشگاهم آورده‌ام که همیشه مشتاق ارائه رویکرد مینیمالیستی خود بودم که معمولاً با اختصار و ایجاز اشکال هنری متفاوت مانند تصویرسازی و طراحی پوستر همراه بوده است. علاوه بر این معتقدم سلیقه و دیدگاه من به شدت تحت تاثیر تیپ شخصیتی و خاطرات بصری من از دوران کودکی است. با ترکیب تصاویر و عناصر و ایجاد ارتباط منطقی با موضوع، هدف من دستیابی به ترکیبی خلاقانه به طور مداوم در خط مقدم ذهنم است.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از عکس‌های نمایشگاه «زبان نشانه‌ها» تا ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

زبان نشانه‌ها را در  نگارخانه صفوی ببینید

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha