• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091812815
  • خبرنگار : 50175

رئیس امور عشایر شهرستان خبر داد:

توزیع ۲۰ تانکر آب بین خانوارهای عشایر بروجرد

توزیع ۲۰ تانکر آب بین خانوارهای عشایر بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس امور عشایر بروجرد از توزیع ۲۰ تانکر آب ۲ هزار لیتری بین خانوارهای عشایری شهرستان خبر داد.

نوراله مصطفی‌نژاد امروز ۱۸ آذرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید میدانی از  مناطق قشلاقی در استان ایلام و جنوب لرستان، اظهار کرد: در این بازدید، مسائلی همچون تامین سوخت و آرد عشایر و تامین آب شرب و توزیع تانکر ۲۰۰۰لیتری چرخدار بین عشایری که در این مناطق فاقد آب شرب بهداشتی هستند بررسی شد.

وی تصریح کرد: یکی از نیازها و خواسته های عشایر تامین آب مورد نیاز است که در این راستا ۲۰ تانکر ۲ هزار لیتری آب بین خانوارهای عشایری بروجرد در این مناطق توزیع شد.

رئیس امور عشایر بروجرد با بیان اینکه هر تانکر ظرفیت تامین آب برای سه خانوار را دارد، افزود: عشایر بروجرد هم اکنون در مناطق قشلاقی ایلام و در منطقه پشت کوه شامل چشمه شیرین، دره جکه، سیاه گل کلات مورموری، چم گرداب، تخت نرم ماژین، چول و جاحیدر، هلوش، بن باباجان و کبیرکوه پلدختر سکونت دارند.

مصطفی‌نژاد با اشاره به اینکه این اقدام در هماهنگی که با امور عشایر شهرستان پلدختر صورت گرفته است، اضافه کرد: برای تامین آرد مورد نیاز آنها نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آرد مورد نیاز خانوارهای عشایری به صورت سهمیه هر خانوار ۱۲ کیلوگرم تامین شود.

رئیس امور عشایر بروجرد اظهار کرد: هم‌اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

مصطفی‌نژاد تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ خانوار عشایری با تأمین تانکرهای ۲ هزار لیتری چرخ‌دار با اعتباری معادل ۷۸۰ میلیون ریال از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۱۴ کیلومتر محور عشایری با ۲ میلیارد تومان اعتبار مرمت و بهسازی شد.

رئیس امور عشایر بروجرد اضافه کرد: عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید قدر این قشر زحمتکش را دانست و در راستای حل مشکلات آنان اهتمام ورزید.

مصطفی‌نژاد بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه باید منابع معیشتی شناسایی و تقویت شود، افزود: با توجه به چهارفصل بودن شهرستان باید از تمامی ظرفیت‌های گردشگری به‌خصوص گردشگری عشایری و روستایی به‌درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha