• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091812866
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد:

اجرای احکام مربوط به زمین‌خواری در گیلان

اجرای احکام مربوط به زمین‌خواری در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: اجرای احکام مربوط به حوزه زمین و زمین خواری باید توسط دستگاه‌های متولی سریعا عملی شود تا بازدارندگی لازم را در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز شنبه ۱۸ آذرماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  با اشاره به ارزش بالای زمین در استان گیلان و اسناد مشاعی زمین‌ها که فاقد ارزش مالکیتی است، اظهار کرد: همین مورد از عوامل اختلافات ملکی فراوان در گیلان است و باید در کمیسیون رفع تداخلات با سرعت، دقت و به معنای واقعی حل و فصل شود.


وی با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ابزاری برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه است، افزود: اجرای احکام مربوط به حوزه زمین و زمین‌خواری باید توسط دستگاه‌های متولی سریعا عملی شود تا بازدارندگی لازم را در جامعه ایجاد کند.


رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اجرای قانون حد نگار، گفت: چگونگی پیشرفت در اجرای قانون حد نگار تا رسیدن به وضعیت مطلوب باید همواره در دستور کار جلسات حفظ بیت‌المال قرار گیرد.


صادقی نیارکی با بیان اینکه سامانه ماهواره‌ای پنجره واحد را که هزینه بالایی برای آن در کشور انجام شده که بسیار کاربردی و استفاده از آن ضروری است، تصریح کرد: این سامانه هرگونه تغییرات سرزمینی را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل گزارش می‌دهد و متاسفانه در استان گیلان استفاده چندانی از آن نشده است.


این مقام ارشد قضایی تصریح کرد: بهره نگرفتن از این سامانه موجب تضییع حقوق عامه است و لذا دستگاه قضایی با جدیت مقدمات استفاده از آن را دنبال می‌کند.


به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، وی با تاکید بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی باید سریعا قلع و قمع شده تا دست تعرض سودجویان از اراضی کشاورزی کوتاه شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha