• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402091812895
  • منبع : بازار

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با مواد ساده

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با مواد ساده

سالاد ماکارونی جزو غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ای است که در انتخاب مواد اولیه آن تا حدودی دستمان باز است به این دلیل که مواد لازم برای سالاد ماکارونی تا حدودی می تواند با توجه به سلیقه شما و میهمانتان تغییر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نمناک، سالاد ماکارونی جزو غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ای است که در انتخاب مواد اولیه آن تا حدودی دستمان باز است به این دلیل که مواد لازم برای سالاد ماکارونی تا حدودی می تواند با توجه به سلیقه شما و میهمانتان تغییر کند. بدون مقدمه می رویم سراغ آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی که یک پیشنهاد غذای ساده نونی است.

مواد لازم برای سالاد ماکارونی

  • روغن زیتون    یک قاشق چای خوری
  • ماکارونی شکلی     یک بسته
  • خیارشور    ۲۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای    ۱ عدد
  • ذرت    ۴۰۰ گرم
  • نخود فرنگی    ۴۰۰ گرم
  • هویج    ۲ عدد متوسط
  • کالباس    ۱۵۰ گرم
  • لیمو ترش    ۱ عدد
  • روغن مایع    ۲ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز    ۷۰۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز    به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با مواد ساده

طرز تهیه سالاد ماکارانی ساده

برای تهیه سالاد ماکارانی، ابتدا داخل قابلمه‌ای مناسب با مقدار ماکارونی‌ها، آب را بجوشانید و پس از رسیدن آب به جوش، مقداری از روغن را به آن افزوده و مخلوط کنید.

حدود یک قاشق غذاخوری نمک را به آبی که در حال جوش است افزوده و هم بزنید و حالا ماکارونی‌های سالاد را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا کاملاً بپزد.

در حین پخت ماکارانی، خیار شور، فلفل دلمه‌ای و هویج را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید، کالباس را نیز نگینی خرد کرده و هویج‌ها را هم با رنده متوسط رنده کنید.

برای تهیه سس سالاد ماکارونی رستورانی در یک ظرف مناسب، ابتدا مقداری سس مایونز را ریخته و سپس با استفاده از همزن یا چنگال آن را تا حدی رقیق کنید. سپس به این سس، فلفل سیاه و قرمز، نمک، آب لیمو ترش، و روغن زیتون را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا تمام مواد به‌طور یکدست باهم ترکیب شوند.

پس از اینکه ماکارونی‌ها پخته شده و آب آنها را به‌طور کامل آب‌کشی کردید، آنها را در ظرفی که قصد دارید سالاد را تهیه کنید، ریخته و آماده نمایید.

سپس تمام مواد از جمله خیارشور، کالباس، فلفل دلمه‌ای، هویج رنده شده، نخود فرنگی، ذرت، و سس سالاد ماکارونی را به ظرفی که ماکارونی های آبکش شده را در آن قرار داده‌اید، افزوده و با دقت کامل مخلوط کنید.

بدلیل اینکه ما طرز تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون را آموزش میدهیم، در مواد لازم سالاد ماکارونی از ژامبون استفاده کرده‌ایم، شما می توانید از دستور تهیه های دیگر مثل طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی یا مرغ و ... هم استفاده کنید.

سالاد ماکارونی آماده را به مدت حدود یک یا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا سالاد خنک شود. سپس می‌توانید آن را با افزودن گوجه و زیتون تزیین و سرو کنید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن سالاد ماکارونی 

برای آنکه سالاد ماکارونی مجلسی شما طعم رستورانی به خود بگیرد:

۱_ می‌توانید در تهیه سس سالاد از ترکیب سس و ماست استفاده کرده و ادویه‌هایی نظیر آویشن، پودر سیر، و پودر زیره را به آن اضافه کنید. این ادویه‌ها به سس طعمی خاص و خوشمزه می‌بخشند.

۲_ برای خوشمزه شدن طعم سالاد ماکارونی شما می توانید در مرحله جوشیدن ماکارونی، به آن نمک، روغن و آب لیمو بیافزایید، همچنین می‌توانید پس از آبکش کردن ماکارونی، می‌توانید روغن یا آب لیمو به آن اضافه کنید تا از چسبیدن جلوگیری شود و طعم آن بهبود یابد.

۳_ سالاد را به مدت بیشتری در یخچال نگه داشته تا سس به خورد دیگر مواد رفته و طعم غذا بهبود یابد. حتی می توانید سالاد ماکارونی را یک روز قبل آماده کنید و در ظرف دربسته در یخچال بگذارید، اما نیم ساعت قبل از سرو آن را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد و به آن کمی سس و برگ‌های لطیف سبزیجات خوشمزه بیافزایید.

۴_ برای تهیه یک سالاد ماکارونی نرم و خوشمزه در انتخاب فرم ماکارونی دقت کنید، ماکارونی پیچ پیچی (فوزیلی، ریگاتونی و غیره) بهترین گزینه است زیرا سبب نرمی و خوشمزگی و جذابیت ظاهر سالاد ماکارونی می شود.

۵_ به زمان پخت ماکارونی دقت کنید زیرا اگر ماکارونی برای مدت زمان طولانی روی اجاق بماند نرم خواهد شد یا اگر خیلی زود آن را بردارید همچنان سفت و نپخته می‌ماند.

۶_ بهترین ادویه های سالاد ماکارونی، می‌تواند شامل آویشن، سبزیجات خشک شده مثل شوید و البته فلفل سیاه باشد.

۷_ زمان اضافه کردن سس به سالاد ماکارونی زمانیست که خیلی سرد نشده باشد، دو سوم از سس را وقتی هنوز مواد سالاد گرم است به آن اضافه کنید و بقیه سس را قبل از سرو اضافه کنید.

۸_ از گوجه‌گیلاسی نیز می‌توانید در ترکیب سالاد استفاده کنید تا طعم تازگی و انرژی را به غذا افزوده و آن را زیباتر کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با مواد ساده


۹_ درون سالاد ماکارونی می‌توانید سبزیجات رنگارنگ مانند هویج، نخود فرنگی، ذرت و فلفل دلمه‌ای بریزید، برای متنوع کردن سالادتان می‌توانید برخی از سبزیجات را حتی کبابی یا برشته کنید تا طعم فوق‌العاده‌ و متفاوتی را تجربه کنید.

۱۰_ یکی از رازهای خوشمزگی سالاد ماکارونی تازه بودن مواد غذایی آن است پس بهتر است از سبزیجات تازه به جای سبزیجات منجمد استفاده کنید.

۱۱_ ماکارونی یا پاستا تمایل جذب سریع رطوبت سالاد را دارند و باعث خشک شدن سالاد می‌شود. برای حفظ نرمی سالاد ماکارونی و حفظ ترطیب و تازگی سالاد می‌توانید مقدار کمی روغن زیتون به سالاد اضافه کنید تا سالاد شما بهتر و خوشمزه‌تر شود.

۱۲_ برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی‌ها به یکدیگر، حین پخت آنها را با استفاده از یک قاشق به آرامی مخلوط کنید.

۱۳_ برای داشتن یک سالاد ماکارونی خوشمزه با ظاهری زیبا و جذاب، مواد سالاد را با هم به آرامی ترکیب کنید تا ماکارونی‌ها له نشده و همه بخش‌ها به طور یکنواخت پوشش داده شوند و همه ترکیبات با هم تراکم یابند.

۱۴_ در تهیه سالاد ماکارونی اگر از سس خانگی استفاده می‌کنید، حتما آن را قبل از اضافه کردن به سالاد خوب هم بزنید و از سس‌هایی که در آن سرکه بالزامیک وجود دارد برای سالاد ماکارونی استفاده نکنید زیرا  رنگ قهوه‌ای به غذا می‌دهد.

۱۵_ استفاده از چند فلفل دلمه رنگی به جای یک فلفل دلمه نه تنها تنوع رنگی به سالاد می‌دهد بلکه طعم و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۱۱:۵۰

توضیحات و نکات بسیار عالی و جالب بود