• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402091812927
  • خبرنگار : 50189

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان عنوان کرد

فعالیت باندهای جعل و سوداگری در سایه بی‌هویت بودن املاک

فعالیت باندهای جعل و سوداگری در سایه بی‌هویت بودن املاک

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به معایب فاقد حدنگاری بودن املاک خواستار ارائه اطلاعات و مستندات املاک دولتی به‌منظور مستندسازی و صدور اسناد مالکیت شد.

سیدمهدی هاشمی امروز، ۱۸ آذرماه با سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان دیدار کرد و به بررسی چالش‌های صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک دولتی پرداخت.

وی در این نشست اظهار کرد: سند مالکیت به منزله شناسنامه املاک است و فاقد حدنگاری بودن بخشی از اراضی دولتی مشکلات زیادی از جمله دست‌درازی باندهای جعل و زمین‌خواری، پدید آورده است.

هاشمی اضافه کرد: قانون جامع حدنگار مصوب سال ۱۳۹۳ مهلت دو ساله جهت معرفی نقشه و مستندات مالکیت اراضی و املاک دستگاه‌های اجرایی برای اخذ سند مالکیت مقرر کرده که در این حوزه دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: به جز حدنگاری اراضی منابع طبیعی که پیشرفت ۹۹/۶ درصدی را تجربه کرده، صدور اسناد مالکیت اراضی دولتی در سایر حوزه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه به علت بخش قابل توجهی از اراضی دولتی سند ندارند، صدور اسناد مالکیت اشخاص نیازمند استعلام از مراجع ذی‌ربط است، اظهار کرد: باید در امر پاسخگویی به استعلامات ثبتی تسریع شود و پاسخ استعلام‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد تا کار مردم معطل نماند و زمینه بروز مفاسد نیز فراهم نشود چرا که وجود صف، همواره مفسده ایجاد می‌کند.

فرمانده قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه در استان کرمان به سبب محرومیت، جای کار جهادی در همه حوزه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: ما شاگرد مکتب شهید سلیمانی هستیم که نماد کار جهادی و خالصانه بود و انتظار شهید سلیمانی به عنوان مولود این منطقه از ما تلاش مضاعف و خدمت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha