• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091813017
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد

آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده در لرستان

آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز سرشماری یک هفته‌ای حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان خبر داد.

علی سالاروند  امروز، هجدهم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور برآورد دقیق جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت گونه‌های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد گونه‌های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان آغاز شده است که در روز نخستین سرشماری منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

سالاروند اظهار کرد: در این سرشماری ۱۵ گروه ( ۴ الی ۵ نفره) شامل پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان و کارشناسان همراه با تجهیزات جدید از جمله پهپاد، تلسکوپ و دوربین‌های جدید حضور دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در این سرشماری گونه‌های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، قوچ و میش و ... در سطح مناطق تحت مدیریت استان شمارش می‌شوند.

وی افزود: پس از بررسی اطلاعات حاصل از سرشماری و برآورد آماری دقیق درخصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، برای ارتقاء وضعیت موجود برنامه‌ریزی خواهد شد و این شمارش دقیق که برای هر منطقه بصورت یک روز کامل انجام می‌شود و برای ۳۲۲ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان در یک برهه زمانی یک هفته‌ای صورت خواهد پذیرد، معیار تصمیمات مدیریتی آتی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، برای حفاظت از غنای حیات وحش استان خواهد بود.

سالاروند با اشاره به غنای حدود ۳۰ درصدی تنوع زیستی لرستان گفت: با توجه به اقدامات خوبی که طی سال جاری در خصوص بالا بردن ضریب حفاظتی مناطق استان از جمله هوشمندسازی مناطق حفاظت شده استان و انجام اقداماتی چون فرهنگ‌سازی، برگزاری دوره آموزشی برای شکارچیان مجاز استان و همچنین برخورد قاطع با متخلفین و شکارچیان غیر مجاز صورت گرفته، ‌امیدواریم امسال شاهد افزایش قابل توجه جمعیت گونه‌های شاخص جانوری در این مناطق باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد مناطق تحت مدیریت هوشمندسازی شده‌اند بیان کرد: علاوه بر هوشمندسازی مناطق این اداره‌کل به منظور ارتقای ضریب امنیت در این مناطق برای نخستین بار، خرید تجهیزات و دوربین‌های باکیفیت برای پایش حیات وحش را انجام داده که این تجهیزات جدید نقش بسیار مهمی در شناسایی و دستگیری شکارچیان داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۲

چرا مجوز بعضی کارها را نمیدین که تخلف کمتر بشه.