• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402091913176
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار:

۱۰ درصد بافت اردستان فرسوده است

۱۰ درصد بافت اردستان فرسوده است

ایسنا/اصفهان شهردار اردستان گفت: با برآورد انجام شده بیش از ۱۰ درصد از بافت کل شهر اردستان را که حدود ۶۱ هکتار می‌شود، بافت فرسوده، قدیمی و ناکارآمد تشکیل داده است.

معین مهدانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حجم زیادی از شهر اردستان به بافت‌های فرسوده و قدیمی اختصاص دارد که بیشتر این بافت‌ها اماکنی هستند که یا خالی از سکنه به حال خود رها شده است و یا ساکنان آنها افراد سالمند و ناتوان مالی هستند که در محلات قدیمی ساکن هستند.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی شهرداری اردستان برای بهسازی و یا مرمت بافت‌های قدیمی، افزود: مالکان بافت‌های فرسوده می‌توانند برای بازسازی ملک‌های قدیمی و فرسوده خود به شهرداری مراجعه کنند و از تخفیف ۵۰ درصدی تخریب و جمع‌آوری ضایعات بافت‌های فرسوده با ماشین‌آلات بهره‌مند شوند.

شهردار اردستان گفت: با برآورد انجام شده بیش از ۱۰ درصد از محدوده کل شهر اردستان را که حدود ۶۱ هکتار می‌شود بافت فرسوده و قدیمی تشکیل داده است. بافت‌های فرسوده و قدیمی با وجود اینکه نما و سیمای شهر را تحت تأثیر قرار داده است، عبور و مرور ماشین‌های سواری در بافت‌های فرسوده به کندی صورت می‌گیرد و در زمان وقوع حوادث به ویژه آتش‌سوزی و یا نیاز به خدمات اورژانس امکان دسترسی خودروهای امدادی وجود ندارد.

مهدانیان تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد بافت فرسوده در اردستان شهرداری نمی‌تواند به تنهایی اقدام محسوسی در این رابطه انجام دهد، اما اگر مالکان این خانه‌های قدیمی همکاری کنند آماده هر گونه پشتیبانی از آنها وجود دارد.

بافت‌های فرسوده مکانی امن برای خلافکاران شده است

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۷ مورد رفع خطر بافت‌های فرسوده و بیش از ۲۰ مالک از تخفیفات شهرداری برای تخریب و جمع‌آوری ضایعات آن استفاده کردند، افزود: یکی از موضوعاتی که به واسطه وجود بافت‌های فرسوده و تخریبی به وجود آمده افزایش امنیت برای خلافکاران و طبیعتاً افزایش وقوع آسیب‌های اجتماعی است. همچنین در مواردی مشکلات بهداشتی برای ساکنان محلات ایجاد کرده است.

شهردار اردستان با اشاره به اینکه ارائه بسته‌های تشویقی احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده فرصتی برای توانمندسازی اقتصادی ساکنان و افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که شهرداری برای جمع‌آوری مخروبه‌های سطح شهر با آن مواجه است، موضوع چند مالکیتی خانه‌های قدیمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha