• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402091913204
  • خبرنگار : 50622

ورود برخی آرایشگاه‌های غیرمجاز زنانه به حیطه پزشکی!

ورود برخی آرایشگاه‌های غیرمجاز زنانه به حیطه پزشکی!

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه کرج گفت: به دلیل ورود برخی از آرایشگاه‌های فاقد جواز به حیطه پزشکی و زیبایی، استفاده از دستگاه فیشیال در سالن‌ها مجاز نیست، این درحالی است که مشخص نشده آرایشگران زنانه مجاز به استفاده از چه دستگاه‌ها و تجهیزاتی در سالن‌های خود هستند.

فاطمه عطایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: یکی از مشکلاتی که اتحادیه و صنف آرایشگران زنانه دارد، این است که وقتی ممنوعیت‌هایی در خصوص فعالیت آرایشگران زنانه اعلام می‌شود، پیش از اینکه به طور گسترده اطلاع رسانی شود، نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام می‌گردد. ناگفته نماند با توجه به رواج فعالیت‌های زیبایی، تعدادی از آرایشگاه‌های فاقد جواز که به حیطه پزشکی و درمانی مثل تزریق بوتاکس، ژل، فیلر، لاغری و چاقی ورود کرده‌اند، هم یکی از علل ابلاغ ممنوعیت‌ها هستند.

وی افزود: از جمله ممنوعیت‌های اعلام شده استفاده از دستگاه‌های فیشیال در سالن‌های زیبایی است که معاونت درمان و علوم پزشکی به آن ورود کرده و دستور داده که این دستگاه‌ها از سطح صنف جمع آوری شود. اما اتحادیه با مشکلاتی از بابت این دستور در رابطه با اعضای خود مواجه است.

عطایی ادامه داد: برای استفاده از این تجهیزات، تعدادی از اعضا دوره‌های آموزشی لازم را در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی گذرانده و مدرک پایان دوره آن را هم اخذ کرده‌اند. این در حالی است که این اعضاء، برای شروع کار و ارائه خدمات به بانوان تجهیزات گران قیمت را خریداری کرده‌ و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از این طریق امرار معاش کنند. ضمن اینکه برخی از این تجهیزات تهاجمی هم نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتر در این حیطه دارد.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه یادآور شد: چرا وقتی رشته‌ای در سازمان فنی وحرفه‌ای کشور که با مدرک فنی تعریف شده است، از جانب معاونت درمان ارائه خدمات مربوط به آن ممنوع اعلام می‌گردد. ضمن اینکه ممنوعیت فیشیال و داشتن تجهیزات تنها در استان البرز اجرایی می‌شود و سایر استان‌ها بدون هیچگونه ممنوعیتی مشغول فعالیت هستند و این مسئله باعث ایجاد دوگانگی در قانون و اعتراض اعضاء این صنف می‌گردد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه برای روشن شدن این موضوع و رفع مشکلات سالن‌داران با رئیس اتاق اصناف نشستی برگزار شد که در این جلسه مقرر و تاکید کردند که طی یک نشست با نماینده‌های مراکز و مراجع ذیربط مسائل مطرح و راهکاری اندیشیده خواهد شد.

عطایی در ادامه افزود: از آنجایی که اعضای این اتحادیه دوره‌های آموزشی کار با دستگاه فیشیال را گذرانده و برای آن سرمایه‌گذاری کرده و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، یک راه درآمد برای آنها است، نمی‌خواهیم کار با دستگاه فیشیال در سالن‌های دارای مجوز ممنوع شود. در حالی که به هر دلیلی در حال حاضر به کوچکترین دستگاه در سالن‌های زیبایی هم مثل دستگاه بخور ایراد گرفته می‌شود. البته ناگفته نماند که باعث تمام این موارد هم آرایشگاه‌های فاقد صلاحیت و بدون جواز هستند که در امور پزشکی ورود کرده و باعث شده‌اند معاونت درمان به این حوزه ورود کند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه درباره مشکلات این اتحادیه در خصوص ساماندهی آرایشگاه‌های فاقد مجوز گفت: شناسایی این صنوف که در آپارتمان‌ها و بدون تابلو کار می‌کنند، بسیار مشکل است، اما اخیراً با نظر و مساعدت اتاق اصناف، طی دو ماه نسبت به ساماندهی صنوف، اقدام شد و یک گروه ۲۰ نفره مشخص شد تا با گشت و بازرسی نسبت به شناسایی این واحدها اقدام شود. در نتیجه این جستجو در شهرهای اقماری کرج تا مرکز شهر بالای ۵۰۰ واحد صنفی فاقد جواز شناسایی و به آنها اخطار داده شده است تا چنانچه مایل به فعالیت هستند نسبت به اخذ جواز اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha