• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402091913250
  • خبرنگار : 50640

بهره‌مندی ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغالزای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

بهره‌مندی ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغالزای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره‌ کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آمار شش ماهه ابتدای سال، ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغالزای سازمان بهزیستی استان استفاده کرده‌اند.

مهشید سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی بانوان و دخترانی که با مشکل مالی روبرو هستند و نمی‌توانند امورات زندگی خود را بگذرانند تحت پوشش قرار می‌دهد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی بانوانی که به دلیل فوت همسر، طلاق، از کارافتادگی مرد خانواده که نتواند امورات زندگی را بگذراند، دختران خود سرپرست که به واسطه نبود شرایط ازدواج به سن تجرد قطعی رسیده‌اند و امکان ازدواج برای آنها وجود ندارد را عنوان سرپرست خانواده تحت حمایت قرار می‌دهد.

سلیمانی با اشاره به خدمات حمایتی و توانمندسازی برای بانوان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست، عنوان کرد: بهزیستی برای چنین بانوانی خدمات حمایتی شامل کمک هزینه درمان، تامین لوازم ضروری و کمک هزینه ودیعه مسکن ارائه می‌دهد که کمک هزینه ودیعه مسکن تا سقف ۲۴ میلیون تومان، تهیه لوازم ضروری تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

سرپرست اداره‌‎کل بهزیستی استان تصریح کرد: در راستای خدمات توانمندسازی بانوان و دختران سرپرست خانواده تفاهم نامه‌ای با فنی وحرفه‌ای با محوریت استانداری منعقد شده است که حمایت دستگاه‌های استان از این افراد را در تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار داده  و امیدواریم این تفاهم‌نامه تا پایان سال اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: در بحث آموزش اشتغال زنان سرپرست خانوار جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی دارند و افرادی که توانسته‌اند از این مراکز مدرک دریافت کنند تا مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه‌های کلاس آموزشی و ملزومات به آن‌ها پرداخت شده است.

سلیمانی اظهار کرد: بانوان و دختران سرپرست خانواده پس از اخذ مدرک، مبلغی به عنوان سرمایه کار تا ۱۸ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال به آنها پرداخت می‌شود و همچنین تسهیلات بلاعوض تبصره ۱۶ و ۱۸ با سود چهار درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان مشاغل خانگی و تا سقف ۱۵۰ میلیون برای کارگاه‌های خرد و اقتصادی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات اشتغالزا، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آموزش‌های مهارت زندگی برای بانوان و دختران سرپرست خانوار برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه بخشی از زنان سرپرست خانوار در قالب تعاونی‌ها و گروه‌های همیارمشغول به کار هستند، بیان کرد: ۱۲ تعاونی زنان سرپرست خانوار  در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر شش تعاونی در سطح استان فعال است و حدود ۲۰۰نفر از زنان سرپرست خانوار در دل تعاونی قرار گرفتند و مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره‌ کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق آمار شش ماهه ابتدای سال، ۲۸۳ بانوی سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغالزای سازمان بهزیستی استان استفاده کرده‌اند که از این تعداد به ۱۸ نفر علاوه بر تسهیلات اشتغالزا، تا سقف ۱۸ میلیون تومان بلاعوض از اعتبارات ابلاغی سرمایه کار اختصاص داده شد تا بتوانند با ایجاد اشتغال امورات زندگی خانواده خود را بگذرانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha