• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402091913309

عضو دبیرخانه دائمی روز علوم اجتماعی ایران:

روز علوم اجتماعی یک ابتکار برای بهبود وضعیت جامعه ایران است

روز علوم اجتماعی یک ابتکار برای بهبود وضعیت جامعه ایران است

ایسنا/قم عضو دبیرخانه دائمی روز علوم اجتماعی ایران گفت: روز علوم اجتماعی فرصتی برای نهادهای مختلف اجتماعی برای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های این علم در خصوص بهبود وضعیت جامعه ایران است.

معین دادخواه در همایش روز علوم اجتماعی که به مناسبت گرامیداشت سالروز تولد غلامحسین صدیقی بنیانگذار رشته علوم اجتماعی در ایران برگزار شد، ضمن تبریک این روز به خانواده بزرگ علوم اجتماعی در کشور، گفت: در طی هفت سال گذشته دبیرخانه دائمی روز علوم اجتماعی ایران، با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران گام‌های مهمی در راستای ثبت این روز در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران برداشته است.

مدیر مرکز آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد قم ادامه داد: در طی ۱۰ سال گذشته برای گرامیداشت روز علوم اجتماعی فعالیت‌های مهمی رقم خورده است، بعد از برگزاری اولین و دومین دوره بزرگداشت این روز، سومین دوره در شرایطی برگزار شد که برای اولین بار این رویداد در گستره ملی در کشور اجرا می‌شد و همزمان با این دوره، دبیرخانه دائمی روز علوم اجتماعی ایران در دانشگاه بوعلی سینا همدان به عنوان نهاد دانشگاهی متولی این رویداد، افتتاح شد.

دادخواه گفت: بعد از افتتاح دبیرخانه دائمی روز علوم اجتماعی ایران در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه بوعلی سینا همدان، رشد محسوسی در توجه به برگزاری این رویداد ملی در بین خانواده علوم اجتماعی در کشور رخ داد؛ به طوری که از یک برنامه در سومین دوره این رویداد، امروز شاهد برگزاری ده‌ها برنامه در گستره ملی و دانشگاهی در دهمین سالگرد گرامیداشت روز علوم اجتماعی در ایران هستیم.

عضو دبیرخانه دائمی روز علوم اجتماعی ایران بیان کرد: همزمان با برگزاری ششمین دوره روز علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۹۸، دبیرخانه پیشنهاد برگزاری بزرگداشت هفته علوم اجتماعی را به انجمن جامعه شناسی ایران داد تا از این طریق در هر یک از روزهای هفته منتهی به روز علوم اجتماعی، یکی از گرایش‌های علوم اجتماعی مدنظر علاقه‌مندان علوم اجتماعی قرار گیرد.

وی افزود: دبیرخانه در طی هفت ساله گذشته اقدامات گسترده ای برای ثبت رسمی این روز در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران انجام داده است که به زودی نتایج این اقدامات نیز به اطلاع خانواده بزرگ علوم اجتماعی در ایران خواهد رسید.

دادخواه گفت: روز علوم اجتماعی فرصتی برای نهادهای مختلف اجتماعی برای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت این علم برای بهبود وضعیت جامعه ایران است. فرصتی که بیش از همه برای سیاستگذاران فرهنگی و اجتماعی می‌تواند مغتنم باشد.

دادخواه در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان روز علوم اجتماعی در ایران، انجمن‌های علمی دانشجویی و به طور کلی دانشجویان علوم اجتماعی را اولین گروهی دانست که بر اساس رسالت اجتماعی و همچنین تعلق خاطر به این علم، پیشگام در برگزاری این رویداد در کشور شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha