• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091913328
  • خبرنگار : 50477

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد

افزایش خوابگاه‌های استاندارد اصلی‌ترین مطالبه دانشجویان در گلستان

افزایش خوابگاه‌های استاندارد اصلی‌ترین مطالبه دانشجویان در گلستان

ایسنا/گلستان دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی فرسوده و غیر استاندارد بودن خوابگاه‌های دانشجویی گرگان را یکی از معضلات مهم تحصیل در دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید برای ارتقای کیفیت خوابگاهی اقدام عاجل شود.

مهدی کریمی یکشنبه ۱۹ آذرماه در آیین بزرگداشت روز دانشجو که با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان نگین اتحاد و همدلی اقوام مختلف در کشور بوده و این را باید در سکونت خوابگاهی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آمار منتشر شده دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۶۰۰ دانشجوی خارجی را در خود پذیرش کرده است و یا به عبارتی این دانشجویان استان گلستان را برای کسب علم و دانش و تحصیلات تکمیلی انتخاب کرده اند٬ ادامه داد: «گلستان» با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند بستر رشد و توسعه جوانان را فراهم کند.

دبیر شورای صنفی با اشاره به برخی وظایف این شورا در دانشگاه گلستان از قبیل ایجاد پل ارتباطی مناسب بین مسئولین دانشگاه و دانشجویان٬ افزود: انعکاس مطالبات دانشجویان به مسئولین و پیگیری آن‌ها تا زمان اثربخش بودنشان، پیگیری امور خدماتی و رفاهی دانشجویان از قبیل امور خوابگاهی، وام‌های دانشجویی و ایاب ذهاب امور مربوط به مراکز درمانی و آموزشی از دیگر وظایف این مجموعه است.

وی یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه ارائه خدمات رفاهی استاندارد و با کیفیت به دانشجویان عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه بیش از ۵ هزار دانشجو و نزدیک به ۶۰۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل در رشته‌های مختلف دارد که بخش عمده‌ای از آن‌ها متقاضی دریافت خوابگاه هستند.

کریمی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان از سال ۱۳۷۷ تا به الان هیچگونه افزایش بنای خوابگاهی نداشته و سرانه خوابگاه‌های کشور حدود ۱۶ مترمربع بوده در حالی که در دانشگاه گلستان این متراژ کمتر ۳ مترمربع است، اضافه کرد: این میزان نیز غیراستاندارد فرسوده و غیرمتمرکز بنا شده است.

وی افزایش خوابگاه‌های استیجاری غیر استاندارد آن هم با هزینه‌های هنگفت را راه حل رفع مشکل اسکان دانشجویان متقاضی ندانست و تصریح کرد: رفع معضلات خوابگاهی از مهم‌ترین خواسته دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است و باید با احداث دو مجموعه خوابگاهی هزار و ۵۰۰ نفری دخترانه و هزار و ۵۰۰ نفری پسرانه به صورت مجزا با المان‌های فرهنگی و خوابگاه ۴۰۰ نفری متأهلی بنا به قانون جوانی جمعیت برای این خواسته مهم اقدام کرد.

خبرنگار: حانیه نامجو

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha