• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1402091913351
  • منبع : فضای مجازی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

در قانون اساسی آمریکا، آزادی بیان تضمین شده است. اما حالا که عده‌ای از دانشجویان آمریکایی به نفع فلسطین شعار داده‌اند، کنگره آمریکا، روسای برخی از معتبرترین دانشگاه‌ها را احضار کرده و از آنان پرسیده است چرا با «یهودستیزی » مقابله نمی‌کنند؟

به گزارش ایسنا، امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر رشته توئیتی با عنوان آزادی بیان از نوع آمریکایی را در صفحه خود منتشر کرد و نوشت:

فارغ از این که حمایت از فلسطین، الزاما دشمنی با یهودیان نیست و طرح چنین سوالاتی، زنده کننده دوران مک کارتیسم در آمریکاست، برخی از اعضای کنگره طی نامه‌ای خواستار شده‌اند که روسای احضار شده ، به دلیل تعلل در محکوم کردن اقدامات دانشجویان حامی فلسطین، اخراج شوند.

این رفتار نشان می‌دهد که آزادی بیان در آمریکا تا جایی تضمین می‌شود که «خطوط قرمز» از جمله دفاع از فلسطین و انتقاد از اسرائیل را رد نکند، در غیر این صورت، می‌تواند حتی به قیمت برکناری روسای دانشگاه ها به دلیل شعار سردادن دانشجویان تمام شود.

در آمریکا، یهودستیزی و نه هر ستیز دیگری، علیه دیگر ملت‌ها و دیگر ادیان، جرمی غیر قابل بخشش به شمار می‌آید و آن هم نه به خاطر این که اکثریت مردم آمریکا یهودی باشند،که این گونه نیست، بلکه به این دلیل است که سیاست در ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری در جهان، زیر سلطه جریان با نفوذ مسیحیان اونجلیست و مسیحیان صهیونی قرار دارد.

از نظر این جریان، وفاداری به موجودیت اسرائیل و تائید هر اقدام اسرائیلی‌ها از جمله نسل کشی انسان‌ها، بر هر اصل و ارزش دیگری از جمله اصول قانون اساسی ایالات متحده و آزادی بیان ارجحیت دارد.

هر نوع نافرمانی هم در برابر این جریان قدرتمند،با شدیدترین شکل ممکن، سرکوب و خاطیان، رسوا و مجازات می شوند.

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

آزادی بیان از نوع آمریکایی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha