• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402091913360
  • خبرنگار : 71660

شهری در ویسکانسین آمریکا، مرکز تهیه سلاح‌ برای قاچاقچیان مکزیکی

شهری در ویسکانسین آمریکا، مرکز تهیه سلاح‌ برای قاچاقچیان مکزیکی

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد، شهر «ریسین» واقع در ایالت ویسکانسین به منبع اصلی ارسال تسلیحات جنگی برای یکی از باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر در مکزیک بدل شده است.

به گزارش ایسنا، شهر «ریسین» که به دلیل صنعت کشاورزی، وجود کارخانه‌ها و جشن‌های تلویزیونی باشکوه معروف است، اکنون زیر ذره‌بین بازرسان فدرال ایالات متحده که در حوزه قاچاق سلاح تحقیق می‌کنند، قرار گرفته است.

به گفته دو مامور سابق «اداره رسیدگی به جرائم مربوط به مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و سلاح‌های گرم و انفجاری» (ATF) و همچنین دو منبع آگاه دیگر نسبت به این تحقیقات، این باند بزرگ قاچاق مخدر در مکزیک موسوم به «کارتل جالیسکو» از قوانین کنترل اسلحه برای خرید برخی از قوی‌ترین سلاح‌های موجود که در دسترس غیرنظامیان آمریکایی بوده، سوء‌استفاده کرده است.

بر اساس کیفرخواست دادگاه ناحیه شرقی ویسکانسین که در ماه فوریه منتشر شد، اعضای یک خانواده محلی که با عموزاده خود در مکزیک کار می کردند، از دوستان و اقوام خود خواستند که به جای آن‌ها اسلحه خریداری کنند و آن‌ها را از کالیفرنیا و قسمت‌های جنوبی و از طریق مرز به مکزیک منتقل کردند.

اسناد ATF که توسط رویترز مشاهده شده، نشان می‌دهد که قاچاقچیان در عرض یک سال از کارخانه‌ای واقع در ریسین و دو کارخانه مرتبط دیگر بیش از ۶۰۰ هزار دلار سلاح به مکزیک قاچاق کرده‌اند.

رویترز در گزارش خود تاکید می‌کند که ریسین فقط «نوک کوه یخ است.» این شهر بخش کلیدی شبکه سلاح گرم برای کارتل‌های مکزیک بوده؛ کارتل‌هایی که صدها اسلحه از چندین ایالت در کل آمریکا خریداری می‌کردند و به مکزیک می‌فرستادند. همچنین از جمله این موارد می‌توان به تفنگ‌های نیمه اتوماتیک کالیبر ۵۰ و تفنگ‌های تهاجمی FN SCAR طراحی شده برای نیروهای ویژه ایالات متحده اشاره کرد.

سخنگوی «اداره رسیدگی به جرائم مربوط به مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و سلاح‌های گرم و انفجاری» از اظهار نظر درباره موضوعی که آن را «پرونده‌ای باز» توصیف می‌کند، خودداری کرده است. همچنین دفتر شهرداری ریسین نیز از پاسخ به سوالاتی در این زمینه پرهیز می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha