• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091913492
  • خبرنگار : 50444

اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان خراسان‌ شمالی به قم و اردوی راهیان نور

اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان خراسان‌ شمالی به قم و اردوی راهیان نور

ایسنا/خراسان شمالی صبح امروز کاروان‌های دانش‌آموزان «زیارت اولی» به شهر قم و کاروان زنان فرهنگی از خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۲۳۰ نفر از زنان فرهنگی استان امروز برای نخستین‌بار پس از برگزاری آیینی در امامزاده سید عباس (ع) به اردوهای راهیان نور اعزام شدند. آنها با هشت دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و از یادمان‌های دفاع مقدس دیدن خواهند کرد.

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه این اردوی راهیان نور فرهنگیان شش روزه خواهد بود، ادامه داد: به‌زودی ۲۰۰ نفر مرد از قشر فرهنگیان با هشت اتوبوس به این اردوی معنوی اعزام می‌شوند.

وی یادآوری کرد: تاکنون یک هزار و ۲۶۵ نفر از دانش‌آموزان دختر استان در مرحله نخست به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند. برگزاری این اردوها امسال نیز ادامه خواهد داشت.

اعزام ۲۲۰ نفر دانش‌آموز دختر «زیارت اولی» خراسان شمالی به قم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین گفت: ۲۲۰ نفر دانش‌آموز دختر استان با همت و هماهنگی سازمان دانش‌آموزی در قالب اردوی «زیارت اولی» به شهر مقدس قم اعزام می‌شوند.

اکبری افزود: در این مرحله، دانش‌آموزان دختر متوسطه اول از شهرستان‌های شیروان، فاروج، گرمه و جاجرم با پنج دستگاه اتوبوس از ۱۹ تا ۲۱ آذر ماه به قم اعزام می‌شوند. البته تعدادی از این کاروان‌ها امروز اردوی زیارتی خود را آغاز کرده و راهی قم شده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیارتی و بصیرتی، گفتمان‌های دینی، تقویت اطلاعات زیستی و اجتماعی دانش‌آموزان و اهدای بسته‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در این اردوها از سوی سازمان دانش‌آموزی اجرا می‌شوند.

اکبری اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان پسر این استان ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه  انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، ۱۹۲ هزار نفر دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار و ۵۰ باب آموزشگاه زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha