• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091913503
  • خبرنگار : 50107

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

 احداث خط ۳ قطار شهری مشهد در اولویت پروژه‌ها

 احداث خط ۳ قطار شهری مشهد در اولویت پروژه‌ها

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: احداث خط ۳ مترو در اولویت پروژه‌ها قرار دارد.

یعقوبعلی نظری امروز ۱۹ آذرماه، در مراسم بهره‌برداری نهایی از تقاطع چهارسطحی آزادگان که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در قرارگاه خاتم دلسوزانه و دغدغه‌مندانه با نگاه اعتقادی و معنوی نسبت به اجرای این پروژه‌ها اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: در انجام امور بین نگاه‌های مادی و معنوی تفاوت وجود دارد، نگاه مادی اهل حساب و کتاب و سود و زیان است، اما وقتی نگاه اعتقادی وارد عرصه می‌شود مسائل مادی از اهمیت بالایی برخوردار نیست و آنچه مهم بوده تحقق اهداف معنوی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم است. شاید مسائل مالی کم و زیاد شود، اما مانع از اجرای پروژه نمی‌شود.

نظری افزود: ما از این نگاه و ظرفیت معنوی و در عین حال فنی و اجرایی که در قرارگاه خاتم وجود دارد استفاده می‌کنیم و از طرفی با نگاه خاصی که مشهد به عنوان جایگاه مضجع آقا امام رضا(ع) دارد، این اقدامات مربوط به تمام مردم جمهوری اسلامی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه احداث خط ۳ مترو در اولویت پروژه‌ها قرار دارد، عنوان کرد: امید است این پروژه با دیدگاه جهادی طی چندماه آینده به بهره‌برداری برسد. علاوه بر پروژه‌های مشهد، خط اتصال صالح‌آباد به تربت جام که سال گذشته چالش ایجاد کرده بود، امروز آماده تزریق گاز است. می‌توان گفت در حوزه زمان و کیفیت رکورد زده شد، در حالی که هنوز قرارداد آن امضا نشده است.

وی ادامه داد: سایر پروژه‌های قرارگاه خاتم در سطح استان با سرعتی بیش از پیش انجام شود و آن جایی که احساس می‌شود گرهی افتاده و با شرایط عادی حل نمی‌شود با وجود این قرارگاه رفع می‌شود.

نظری با اشاره به ناپایداری انرژی در شرق کشور تصریح کرد: ناپایداری انرژی در شرق کشور از مسائل مهم و خطرناک بوده و ناپایداری انرژی اعم از سوخت مایع و انتقال گاز است. برای خط کاوش قرارگاه با شرکت نفت قرارداد منعقد کرده و عملیات اجرایی رسمی آن طی چندماه آینده در مشهد آغاز خواهد شد تا در این مسیر طولانی صرفا با جاده مجبور به انتقال سوخت مایع نباشیم.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: روزانه قریب به هفت میلیون لیتر در سطح استان بنزین مصرف می‌شود که حمل‌ونقل جاده‌ای آن سخت و آسیب‌پذیر است. در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان به صورت لوله‌ای سوخت را منتقل کرد. امیدوارم در سطح استان و مشهد شاهد نتیجه و بهره‌برداری پروژه‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت رسمی و ساکن مشهد مقدس قریب به چهار میلیون نفر بوده و بدیهی است که در حوزه زیرساختی به طور مستمر مسائل را دنبال کنیم.

نظری گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و تنش‌های آبی، مسائل برق و شبکه برق مشهد و استان پروژه‌های مربوطه در دست اقدام است که حدود سه همت منابع مالی نیاز دارد. اگر این موارد را انجام نمی‌دادیم طی یکی یا دو سال آینده برق مشهد با چالش جدی مواجه بود. باید پروژه‌های زیرساختی در حوزه آب، برق و گاز و… با توجه ویژه‌ای اجرا شود و علاوه ‌بر منابع انسانی و مالی به سرعت عمل نیز احتیاج دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۰۸:۲۳

با سلام وخسته نباشید خدا قوت کارتون قابل تقدیر هست لطف کنید ادامه آن بزرگراه مشهد به گلبهار را هم راه اندازی کنید در مصرف سوخت خیلی صرفه جویی می شود از نظر زمانی هم وقت مردم در جاده گلبهار کمتر کمتر هدر می رود دست مریزاد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۷:۳۳

من هم پسر و دامادم در پروژه های قطار شهری قرارگاه خاتم در مشهد شاغل باشن می گم اولویت احداث قطارشهریه!