• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402091913508
  • خبرنگار : 71573

بازنشر «آسمان گریست» بعد از ۳۸ سال

بازنشر «آسمان گریست» بعد از ۳۸ سال

چاپ تازه کتاب «آسمان گریست؛ کشتارهای اسرائیل از دیدگاه ناظران عینی» نوشته تونی کلیفتون منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب با ترجمه کاظم چایچیان در ۱۳۱ صفحه با شمارگان ۳۵۰ نسخه و بهای ۹۳ هزار تومان در انتشارات امیرکبیر راهی بازار نشر شده است. چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۶۴ منتشر شده و حالا چاپ دوم آن بعد از  ۳۸ سال انتشار یافته است.

در بخشی از پیشگفتار چایچیان بر این کتاب آمده است: "نویسنده کتاب برای نشان‌دادن عظمت فاجعه‌ای که به دست صهیونیست‌ها بر دو ملت لبنان و فلسطین وارد آمد، آن را «خدا گریست» نامید، ولی ما نام «آسمان گریست» را بر آن می‌گذاریم.

 این کتاب از جهت بازگوکردن رخدادهای تلخ فاجعه لبنان بازتابی وسیع در همه محافل داشت که به گوشه‌ای از این بازتاب‌ها در پایان این کتاب اشاره می‌شود.
 

 اهمیت کتاب در این است که نویسنده آن «تونی کلیفتون» که روزنامه‌نگاری است انگلیسی، در تمام مدت از نزدیک شاهد جزئیات تهاجم صهیونیست‌ها و وحشی‌گری و نامردمی این جنایت‌کاران علیه سالخوردگان، زنان و کودکان فلسطینی بوده است. مؤلف که خود در وقایع بی‌شمار جهانی، گزارشگر رخدادهای جنگی بوده است با قاطعیت می‌گوید، بمبارانی که شهر بیروت در مدت محاصره در معرض آن قرار گرفت، شدیدترین بمبارانی است که یک پایتخت در طول تاریخ بشر شاهد آن بوده است.
 

نکته قابل‌توجه این است که کلیفتون در کتاب خود اعتراف می‌کند زمانی که عازم لبنان شد، این اعتقاد در او وجود داشت که فلسطینی‌ها تروریست و در مقابل اسرائیلی‌ها خواهان تمدن و آزادی هستند، ولی در مدت زیستن و تلاطم رویدادهای دلخراش لبنان، این واقعیت را دریافت که اعتقادش نادرست بوده و اسرائیلی‌ها که چهل سال پیش قربانی نازی‌ها بودند، هم‌اکنون خودشان جنایت‌کارتر، وحشی‌تر و فاشیست‌تر از نازی‌ها شده‌اند.

 در حقیقت این اثر سندی است که رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم می‌کند و لکه ننگ بر پیشانی آن می‌زند؛ به عبارتی دیگر پیام حق و حقیقت است به وجدان غرب."

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha