• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091913514
  • خبرنگار : 50635

یک مسئول تاکید کرد

هدف سازمان تبلیغات اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی است

هدف سازمان تبلیغات اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی است

ایسنا/هرمزگان قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای یاددهی، توسعه و ترویج دین مبین اسلام و با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی روی کار آمده است.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، امروز (نوزدهم آذرماه)، در نشست با مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: اقامه یکی از مواردی است که تعبیر صحیحی از آن در اذهان مسلمین وجود ندارد، اقامه از لغات مظلوم است که در ترجمه و تفاسیر به آن پرداخته نشده و تنها امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین محققان و شاگردان این مکتب به خوبی به آن پرداخته‌اند، کلمات دیگری چون «فلاح» به معنای واقعی خود یعنی «رسیدن» است، بدین معنا که انسان باید راه و سلوکی طی کرده باشد تا به «رسیدن» دست یابد.

وی افزود: آنچه از کلمه اقامه بیشتر در اذهان عمومی به نظر می‌رسد به معنای برپا داشتن نماز است، بدین معنا که مردم به معنای واقعی، نمازخوان شوند و تظاهر به نماز نکنند و بیشتر مصداق آن، نمازهای جماعت است. والا کسی که در خانه خود نماز بخواند، یا حتی نماز جماعت مختصر در منزل اقامه کند، به آن اقامه نماز نمی‌گویند.

وی ادامه داد: هدف ستاد اقامه نماز، کنگره نماز و سایر فعالیت‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز، نماز فرادی و … نیست بلکه هدف آن است که کاری کنیم مفاهیم و مناسک نماز به یک امر محترم موج و، قابل اعتنایی تبدیل شود که مردم برای ادای آن، وقت صرف می‌کنند.

حجت‌الاسلام حریزاوی اظهار کرد: معتقدم که باید فصل جدیدی در حوزه طلبگی تحت عنوان «مأموریت‌گرایی» گشوده شود، چراکه تفاوت بین شغل و نقش واضح هست و هر کدام باید در جای خودش، معنا شود. به عنوان مثال در یک مدرسه دخترانه، وقتی پرسیدم شغل حضرت زهرا سلام الله علیه چیست، همه پاسخ دادند خانه‌داری، اما در جواب پرسش دیگری مبتنی بر نقش حضرت زهرا سلام الله علیه، دانش‌آموزان متوجه شدند که نقش آن حضرت به عنوان یک مربی انسان‌ساز و جامعه‌ساز مطرح است، حتی ده‌ها نقش دیگر می‌توان برای حضرت زهرا سلام‌الله علیه تعریف کرد.

وی تأکید کرد: مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی همان مأموریت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هویت افراد است که مأموریت آنان را تعیین می‌کند و مأموریت نیز مشکلات جامعه از قبیل معیشت را حل و فصل می‌کند، لذا طلاب باید هویت طلبگی خود را حفظ کنند.

حریزاوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فعالیت‌ زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی از قبیل هیئت‌های مذهبی، مداحان، مدارس علوم و معارف اسلامی و … گفت: خروجی تمامی فعالیت‌های این زیرمجموعه‌ها، باید تعظیم شعائر دینی و همچنین تربیت مبارزینی باشد که جلوی فساد و رانت‌خواری را بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha