• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402091913540
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه:

۳۱ واحد خوابگاه متاهلی به خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزوده می‌شود

۳۱ واحد خوابگاه متاهلی به خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزوده می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه مبنی بر توسعه خوابگاه‌های متاهلی در راستای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری، اعلام کرد: تعداد ۳۱ واحد خوابگاه متاهلی طی هفته آتی در مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دکتر علی جنتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه فعال بوده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال دانشجویان بیشتری از این خدمات بهره‌برداری شوند.

وی، افزایش واحدهای خوابگاهی متاهلی دانشجویی را در دستورکار دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امیدواریم بتوانیم واحدهای جدیدی را خریداری و به منظور بهره‌مندی دانشجویان متاهل در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

وی با اشاره به اولویت‌های واگذاری این خوابگاه‌ها، خاطرنشان کرد: این واحدها براساس معیارها و شاخص‌های تعریف شده از سوی معاونت دانشجویی به دانشجویان متاهل اختصاص می‌یابد.

جنتی افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ خانه سازمانی نیز در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به همکاران واگذار شده است که در این خصوص تعداد فرزند و تازه ازدواج کرده‌ها در اولویت قرار دارند.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جمعی برای تحقق برنامه‌های جوانی جمعیت، اضافه کرد: بحث جوانی جمعیت در کشور ما یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است و همه باید تلاش کنیم تا اجازه ندهیم جمعیت ما به سمت پیری برود.

وی یادآوری کرد: تحقق این مهم اراده جمعی را می‌طلبد و در این مسیر نیازمند فرهنگ‌سازی و تشویق‌های اثرگذار و پایدار هستیم، بدون شک مشکلات با تصمیمات موقتی قابل حل نخواهد بود و برای رفع موانع، نیازمند تصمیمات راهبردی در این خصوص هستیم.

جنتی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بحث جوانی جمعیت، تشریح کرد: علاوه بر وجود یک کمیته اختصاصی در دانشگاه، هر معاونت نیز دبیرخانه ویژه‌ای را در خصوص جوانی جمعیت فعال کرده است، این کمیته در معاونت توسعه نیز به صورت مرتب تشکیل شده و برنامه‌های تدوین شده در این راستا به صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی از ارائه تشویقات ویژه به پدر و مادرانی که دارای فرزند شدند خبر داد و گفت: هر کودکی که در خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز متولد می‌شود به طور متوسط دو میلیون تومان پاداش دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از ازدواج آسان نیز مجتمع رفاهی دانشجویی خدمات ویژه‌ای را برای دانشجویان و همکاران ارائه می‌کند و تلاش کرده‌ایم تا شرایطی فراهم کنیم تا همه عزیزان از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز از الزام مراکز بهداشتی درمانی به منظور ایجاد مهد کودک و اتاق شیردهی خبر داد و گفت: مراکز درمانی که تعداد پرسنل آن‌ها بیش از ۳۰۰ نفر است باید بسترهای لازم برای ایجاد مهدکودک را برای بهره‌مندی مادران دارای فرزند شش سال فراهم سازند.

وی افزود: در برخی از موارد شاهد هستیم که مهد کودک خصوصی در نزدیکی این مراکز دایر است در این صورت مادران می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند اما در صورت عدم وجود مهدکودک در جوار مراکز بهداشتی و درمانی، این مراکز را ملزم کرده‌ایم تا هرچه سریع‌تر نسبت به ایجاد مهدکودک اقدام و نتیجه را به معاونت ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی، بهره‌مندی مادران از مرخصی زایمان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در بحث مرخصی زایمان مادران می‌توانند حداقل ۹ ماه براساس بخشنامه‌ها از این ماده قانونی بهره‌مند شود و برای نهادینه‌سازی این موضوع ما هم نقش نظارتی و هم نقش ترویجی را بر عهده داریم تا مادران با اطمینان از امنیت شغلی از این مرخصی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha