• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402091913562
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در۱۹ آذر؛ بررسی همکاری امنیتی اطلاعاتی با روسیه/انحصاری برای «مدرسه»

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در۱۹ آذر؛ بررسی همکاری امنیتی اطلاعاتی با روسیه/انحصاری برای «مدرسه»

«وتوی آتش بس در غزه»، «اصلاح طرح ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن»،‌ «تصویب موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه» و... از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز(یکشنبه) نوزدهم آذر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست عبدالرضا مصری تشکیل شد و بررسی گزارش کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوره امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی‌ (اعاده شده از شورای نگهبان) و ... دردستورکار نمایندگان قرار گرفت.

وتوی قطعنامه آتش‌بس انسان دوستانه در غزه از سوی آمریکا، موضوع تذکرات تعدادی از نمایندگان در این جلسه بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ضمن محکوم کردن این اقدام، گفت: نسل حاضر حاکم بر جهان برای همیشه بابت اقدامات ناکافی خود برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها و کشتار زنان و کودکان مظلوم در غزه شرمنده تاریخ خواهد ماند.

در تذکری دیگر نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وتوی عهدنامه‌ای که می‌توانست بخشی از کودک‌کشی در غزه را متوقف کند را نشانگر توحش آمریکا نسبت به سایر کشورها دانست و افزود: آزادگان جهان بدانند که آمریکا در هر کجا که پا گذاشته به دنبال بهره‌برداری و سوء استفاده از منابع بوده است. اکنون نیز منافع اسرائیل را به منافع بشریت ترجیح داده و لعنت و نفرین بر آنها باد.

یکی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی - اطلاعاتی به منظور بررسی وضعیت مردم غزه و فلسطین شد.

ناطقین مجلس

فلاحی: وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا ننگ بر دامن بشریت است

مبلغی: ماهیت کودک کش رژیم صهیونیستی کاملاً آشکار شده است

جلال زاده: طوفان‌الاقصی در روابط بین‌الملل طوفان به راه انداخته است

پژمان‌فر: قوه قضائیه هیچ ملاحظه‌ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد

دشتی اردکانی خواستار حل موضوع آب در شهرستان اردکان شد

***

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی‌ (اعاده شده از شورای نگهبان) را بررسی و این طرح را اصلاح کردند.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در۱۹ آذر؛ بررسی همکاری امنیتی اطلاعاتی با روسیه/انحصاری برای «مدرسه»

نمایندگان همچنین گزارش کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه را بررسی کرده و در نهایت کلیات و جزئیات این لایحه را به تصویب رساندند.

اظهارات موافقان و مخالفان موافقت‌نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه

مخالفان تصویب موافقت‌نامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه تاکید داشتند که اطلاعات کشور جایگاه مهمی دارد و نباید این اطلاعات در اختیار روسیه قرار گیرد. موافقان این موافقت‌نامه نیز تاکید داشتند که تصویب آن می‌تواند به توسعه روابط اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور بینجامد و ما را به دفاع مشترک در برابر تهدیدات سایبری کمک‌رسانی کند.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در۱۹ آذر؛ بررسی همکاری امنیتی اطلاعاتی با روسیه/انحصاری برای «مدرسه»

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری هم در جلسه علنی امروز بررسی شد و نمایندگان با کلیات و جزییات لایحه ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری موافقت کردند.

در جریان بررسی این لایحه، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سال های اخیر در موضوعات مختلف بانکی و بیمه ای با کشور بحرین دچار اختلافاتی شدیم. به نظر می‌رسد مشکلات ما با دولت بحرین در خصوص مسائل بیمه‌ای و بانکی قابل حل نیست.

محمدرضا پورابراهیمی توضیح داد: طبق این لایحه، اختیاراتی به دولت می دهیم تا از طریق شرکت سهامی بیمه ایران اجازه داده شود نسبت به اجرای ماده (۱۱) قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت بحرین اقدام کرده و با استفاده از این ظرفیت منافع ملی را تامین کند. دولت در این قضیه مصمم است که موضوع را با نگاه کارشناسی پیگیری کند.

خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در۱۹ آذر؛ بررسی همکاری امنیتی اطلاعاتی با روسیه/انحصاری برای «مدرسه»

نمایندگان گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را هم بررسی و تصویب کردند که بکار بردن عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحدهای آموزشی و پرورشی که براساس شرایط و ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش تاسیس و اداره می‌شوند، مجاز است.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

قادری: نهادهای نظارتی اطلاعات شفاف درباره پرونده فساد چای دبش در اختیار مردم قرار دهند

نقدعلی: فولاد و ذوب آهن را از اصفهان ببرید؛ هوای تمیز می‌خواهیم

نماینده بابل: فروش گاز مایع به قیمت فوب خلیج فارس خلاف قانون است

حاجی دلیگانی: چرا آموزش و پرورش رای دیوان عدالت اداری برای شرکت در آزمون فرهنگیان را اجرا نمی‌کند؟

نقدعلی: نباید بار آلودگی هوای کشور را با مازوت سوزی بر دوش اصفهان انداخت

بیاتی: وام‌های کشاورزان و دامداران تمدید شود

تذکر فروردین به وزیر آموزش و پرورش

نوروزی: کالابرگ یا بن کالا به قشر ضعیف جامعه داده شود

نماینده میانه: برای مقابله با فساد حراست‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند

***

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز؛ یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس ۶ سوال ملی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۳ وزیر دولت سیزدهم را اعلام وصول کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha