• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402091913613
  • خبرنگار : 50184

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه:

تورگردانی غیرمجاز باید جرم انگاری شود

تورگردانی غیرمجاز باید جرم انگاری شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه راه مقابله با تورگردانی غیرمجاز در کرمانشاه را جرم انگاری آن و برخورد دستگاه قضایی عنوان کرد.

احسان امیری، امروز (۱۹  آذر) در نشست بررسی فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه، باتاکید بر لزوم برخورد با این دسته از تورهای گردشگری، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مشاغل همچون صنف آرایشگرها، خدمات مجالس، سالن های ورزشی و... بدون اینکه حرفه آنها ربطی به تورگردانی داشته باشد، تورهای گردشگری برگزار می کنند.

وی افزود: برای نمونه بسیاری از همین مشاغل از هم اکنون برای برگزاری تورهای شب یلدا در فضای مجازی در حال تبلیغ هستند که باید با آنها برخورد شود.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه درخصوص راهکارهای مقابله با این تورهای گردشگری غیرمجاز گفت: در گام اول باید از تجربه سایر استانها که در این زمینه فعالیت هایی را  انجام داده‌اند استفاده کرد و آنها را کامل رصد و شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه گاها برخی از دفاتری که مجوز دارند هم تورهای خود را به این تورگردان های غیرمجاز می فروشند، بدون اینکه کوچکترین نظارتی روی فعالیت آنها داشته باشند و نگران عواقب احتمالی این کار باشند.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم جلوی فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز را بگیریم، باید برای آن جرم انگاری شود. معتقدم تا این اتفاق نیفتد، فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز کماکان در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این راستا، دادستان کرمانشاه باید به این موضوع ورود کرده و دستور برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز را به ضابطین قضایی بدهد.

وی یادآورشد: از طرفی باید با دفاتری هم که مجوزهای خود را به تورهای گردشگری غیرمجاز می فروشند برخوردهایی همچون تذکر، تعطیلی و ابطال مجوز فعالیت و... صورت گیرد.

امیری در خاتمه گفت: برای اینکه با فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه برخورد کنیم، باید یک همت جمعی داشته باشیم و تا زمانی که یک همت جمعی از سوی دستگاه های ذیربط نباشد، یک مقابله جدی با آن صورت نمی گیرد.

به گزارش ایسنا، محمد کاویانی نایب رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان هم بااشاره به وجود ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی گردشگری در کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از دفاتر گردشگری که فاقد فضا و دفتری به عنوان محل کار هستند، در فضای مجازی اقدام به تورگردانی می کنند.

وی یکی از راه های مقابله با فعالیت تورهای گردشگری غیرمجاز را همراهی نکردن شرکت های حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در کرمانشاه تنها چند شرکت حمل و نقل داریم که تورگردان ها برای فعالیت هایشان با آنها ارتباط دارند، لذا باید این شرکت ها را مکلف کنیم که ماشین های خود را تنها در اختیار تورهایی قرار دهند که مجوز  دارند.

نائب رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه تاکید کرد: پلیس راه استان هم باید مانع تردد تورهای گردشگری فاقد مجوز در استان شود، تا اینگونه فعالیت های آنها را محدود کنیم.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha