• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402091913704
  • خبرنگار : 71431

تاکید مدیریت بحران بر بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد

تاکید مدیریت بحران بر بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت برنامه‌ریزی در خصوص بافت‌های ناکارآمد و فرسوده تاکید کرد و گفت که عدم بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت فرصت سوزی خدمت رسانی در حوادث است.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر درباره وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و رویکرد مدیریت بحران برای کاهش آسیب پذیری در زمان وقوع زلزله احتمالی، اظهارکرد: وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد همواره از چالش برانگیزترین موارد در حوزه مدیریت بحران است، چرا که در مواقع بروز آسیب، عملیات جستجو و نجات را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

یزدی مهر با بیان اینکه بر اساس استانداردهای موجود و عملکرد در حوزه مدیریت بحران، «جستجو و نجات» و «اسکان اضطراری» در مواقع بروز بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید در نظر داشته باشیم که این ارکان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با این تعبیر که بهسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، شاه کلید خدمت رسانی به موقع و مناسب به مردم در زلزله است، افزود: باید با تلفیق راهکارهای مدیریت بحران و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، میزان آسیب پذیری ناشی از زلزله را کاهش دهیم.

وی در ادامه به موضوع «اسکان اضطراری» در زمان بروز زلزله و تلاقی آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اشاره کرد و گفت: عدم بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت فرصت‌سوزی خدمت‌رسانی در حوادث است، چرا که خدمات رسانی در بافت‌های فرسوده برای زمان بحران امری پرچالش است و باید برای مناطق پرخطر و دارای گسل برنامه‌ریزی‌هایی از جنس مقاوم سازی داشته باشیم، یکی از مواردی که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها مطرح باشد بهسازی و بازسازی مناطق فرسوده و ناکارآمد با توجه به ضوابط شهری و مخاطرات موجود است، چرا که بافت فرسوده در بخش‌هایی از تهران وجود دارد و نیازمند برنامه‌ریزی های طبقه بندی شده در فازهای کوتاه، میان و بلند مدت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha