• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402091913766
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۹ آذر؛ الحاق «کرار» به ارتش/افزایش مجدد حقوق سربازان از آذر۱۴۰۲

اخبار سیاسی ۱۹ آذر؛ الحاق «کرار» به ارتش/افزایش مجدد حقوق سربازان از آذر۱۴۰۲

«الحاق پهپادهای کرار به پدافند هوایی ارتش»، «قرارگاه شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی»،‌«آلودگی هوا» و «افزایش حقوق سربازان» از موضوعات مهم خبری نوزدهم آذرماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز در مراسمی با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، تعداد انبوهی از پهپادهای کرار تحویل فرماندهان مناطق مختلف نیروی  پدافند هوایی ارتش شد.

در حاشیه آیین الحاق طرح رسول (پهپاد مجهز به موشک مجید) به نیروی پدافند هوایی ارتش،‌ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هشدار داد که دشمن باید در راهبردها و راهکنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به خصوص در بعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر قطعی کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکریم که امروز توانستیم برگ زرینی بر افتخارات نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم.  بعد از تحقیقات بسیار زیاد و یک کار علمی، دانشی و کار شبانه روزی و مشترک بین نیروی پدافند هوایی و وزارت دفاع طی یک سال موفق شدیم برای اولین بار در کشور پروژه مسلح شدن پهپاد کرار با موشک مجید را به سرانجام برسانیم  که این کار، قابلیت بسیار قابل توجه‌ای به توان رزم پدافند هوایی ارتش افزود.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد خاطرنشان کرد:‌ما می‌توانیم عملیات‌هایی که یک هواپیمای با سرنشین انجام می دهد را با پهپادهای کاملاً ایرانی و بومی انجام دهیم.

همچنین فرمانده هوانیروز ارتش در آیین گرامیداشت سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری با اشاره به اینکه ما امروز در تاریکی و در شرایط بد هوایی رزمایش انجام می‌دهیم؛ افزود: این باعث شده تا سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی از بالگردهای ارتش ایران احساس وحشت کنند و بگویند که باید مراقب باشیم تا بالگردهای ارتش ایران شبانه بر روی شناورهای ما در خلیج فارس ننشینند.

****

صبح امروز همایش «چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی»با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با طرح این سوال که « مگر می‌شود ابزار  ارتباطی و اطلاعاتی در جامعه امروز که جامعه ارتباط و اطلاعات است، نباشد؟» ادامه داد: تنها راه مقابله با شبیخون فرهنگی، مصون‌سازی براساس مبانی انقلابی، فرهنگی و الهی است. هجوم فرهنگی و شبیخون بی‌رحمانه فرهنگی به فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها برای تهی کردن ملت‌ها از فرهنگ خود وجود دارد. نیازهای فرهنگی جامعه باید شناخته و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود و دستگاه‌ها در این جهت هدایت شوند و دائم عملکرد دستگاه‌ها رصد شود تا بررسی شود که به هدف دست یافته‌اند یا نه و اگر مشکلی وجود د ارد، آن مشکل رفع شود.

****

بنا بر اعلام یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از آذرماه حقوق سربازان افزایش پیدا می کند.

محسن دهنوی در توضیح این خبر گفت: با بیان اینکه ابتدای امسال حدود ۲۰ درصد حقوق سربازان افزایش پیدا کرد، افزود: دریافتی سربازان در سال گذشته به صورت میانگین حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که اکنون حقوق سربازان به صورت میانگین به ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شده و تقریبا افرایش ۲۰ درصدی رخ داده است. مابقی آن هم به دلیل نبود منابع کافی به حکم قانونی مجلس عمل نشد و سازمان برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح نتوانسته بودند بر سر تامین منابع به تفاهم برسند. اکنون منابع لازم برای اجرای قانون تامین شده است. توافق صورت گرفته که به موجب آن از آذر ماه یعنی پایان این ماه، دریافتی سربازان نزدیک ۲۰ درصد دیگر افزایش پیدا کند

همچنین در پی تعطیلی مدارس و ادارات اصفهان به دلیل آلودگی هوا یک عضو مجمع نمایندگان اصفهان در تذکری به سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعطیلی مدارس و ادارات درست نیست و به کشور ضربه می زند. ما در اصفهان عطای این صنایع را به لقایش بخشیدیم. کسی بیاید فولاد و ذوب آهن را از اصفهان ببرد؛ برای ما همان آب طبیعی و هوای تمیز کافی است.

محمدتقی نقدعلی تاکید کرد: هر چند مسئولان می‌گویند مازوت‌سوزی نداریم اما انتظار می رود با سردتر شدن هوا بار آلودگی هوای کشور را با الزام صنایع به مازت سوزی بر دوش اصفهان نیندازیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس هم با بیان اینکه کمیسیون اصل نود آماده همکاری با قوه قضائیه برای مقابله با فساد است گفت: قوه قضاییه هیچ ملاحظه ای در موضوع آلودگی هوا نداشته باشد.

از طرف دیگر حسینعلی حاجی‌دلیگانی  عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ژاز آموزش و پرورش به علت عدم اجرای رای دیوان عدالت اداری برای شرکت در آزمون فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: با وجودی که دولت فعلی تعداد سهمیه دانشگاه فرهنگیان را اضافه کرده، دیوان عدالت اداری رایی داده که تعیین شرط سنی توسط آموزش و پرورش برای شرکت در این آزمون خلاف است و لغو کرده حالا وزارت آموزش و پرورش این رای را اعمال نکرد که باعث نارضایتی تعداد زیادی از جوانان شده است.

همچنین یکی از مصوبات مهم نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مربوط به طرح ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن بود. که پس از بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی‌ (اعاده شده از شورای نگهبان) این طرح اصلاح شد.

*گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) نوزدهم آذر ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۹:۲۱

نمیتونید به جای افزایش حقوق مدت سربازی به یکسال یا حتی کمتر از یکسال برسونید مثل بقیه کشورها