• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402091913804
  • منبع : بازار

ورق گالوانیزه ؛ محصول ایده‌آل بخش سازه های صنعتی و ساختمانی

ورق گالوانیزه ؛ محصول ایده‌آل بخش سازه های صنعتی و ساختمانی

ورق‌های گالوانیزه را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین عنصرهای بخش صنعت و ساختمان در نظر گرفت. این محصول فولادی به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص فیزیکی و شیمیایی به یکی از محصولات پرکاربرد تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت آهن ملت، در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌ها، کاربرد و قیمت این محصول بپردازیم. چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتری در مورد ورق گالوانیزه هستید، به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید. لازم به ذکر است آگاهی از قیمت آهن و همچنین ورق گالوانیزه می‌تواند به شما در انجام خریدی بهینه کمک کند.

نحوه تولید ورق‌های گالوانیزه چگونه است؟

به طور کلی ورق‌های گالوانیزه از طریق فرایند نورد گرم و افزودن پوشش عنصر قلع (Zn) بر روی ورق‌های فولادی و آهنی تولید و روانه بازار می‌شوند. با افزودن این عنصر به فولاد و آهن، ورق‌های گالوانیزه در برابر خراشیدگی، خوردگی و زنگ زدگی مقاوم می‌شوند. از آنجاییکه ورق های گالوانیزه در برابر رطوبت مقاوم هست، در مناطق پربارش به عنوان یک محصول ایده آل در بخش صنعت و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرایند گالوانیزاسیون با پوشش‌دهی فلز روی بر روی سطح آهن یا فولاد انجام می‌شود. با انجام این کار، فلز در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم می‌شود. به این فرایند در بخش گالوانیزاسیون کوتینگ می گویند. گفتنی است که با افزایش ضخامت کوتینگ میزان مقاومت ورق گالوانیزه افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که میزان ضخامت کوتینگ بر اساس فاکتورهای مشخصی تعیین می‌شود که در ادامه به آن می پردازیم.

مدت زمان استاندارد جهت فرایند گالوانیزاسیون را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

به‌طور کلی، ورق‌های فولادی دارای ترکیب‌های شیمیایی مختلفی هستند و شرایط سطحی آن در تعیین زمان فرایند گالوانیزاسیون نقش مهمی دارند.

انواع ورق گالوانیزه موجود در بازار آهن

ورق‌های تولید شده توسط کارخانجات تولیدکننده این محصول در دو نوع ورق‌ فولادی گالوانیزه و ورق‌های آهنی گالوانیزه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. ورق پایه در ورق فولادی گالوانیزه از نوع فولاد و در ورق آهنی گالوانیزه، از جنس آهن است.    

ورق گالوانیزه رنگی

همانطور که از نام این محصول مشخص است، ورق‌های گالوانیزه در رنگ‌های مختلف و متناسب با نیاز مشتریان در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این ورق‌ها در ضخامت‌های مختلف تولید شده و در صورت درخواست مشتری در اندازه دلخواه برش داده می‌شوند. مشتریان می‌توانند این ورق را در دو صورت کلافی و یا شیتی تهیه نمایند. ورق‌های گالوانیزه ساده و رنگی در ضخامت ۰.۲ تا ۶ میلی‌متر روانه بازار می‌شوند. در جداول قیمتی مندرج در وبسایت آهن ملت ضخامت و ویژگی‌های ورق های کارخانه های معتبر آورده شده است.

نحوه فروش ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه در عرض ۱۰۰۰  و ۱۲۵۰ میلی‌متر و در وزن ۵ تا ۷ تن تولید و روانه بازار می‌شود. لازم به ذکر است وزن هر رول با توجه به ضخامت و برند کارخانه تولیدکننده متغیر است.

ورق‌های فابریک گالوانیزه در ابعاد ۲۵۰۰۰ در ۱۲۵۰ و ۲۰۰۰ در ۱۰۰۰ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

ورق گالوانیزه ؛ محصول ایده‌آل بخش سازه های صنعتی و ساختمانی

فرایند تولید ورق گالوانیزه

ورق اولیه جهت تولید ورق گالوانیزه، ورق روغنی است. ورق‌های روغنی همان ورق‌های فولادی هستند که با استفاده از فرایند نورد سرد ، به یکدیگر متصل شده و سپس وارد فرایند گالوانیزاسیون می‌شوند.

پیش از اینکه ورق‌ها گالوانیزه شوند، ابتدا بایستی اسیدشویی شده و با مواد قلیایی شستشو و برس کاری شوند. با این کارهر گونه ماده زائد و چربی از بین رفته و سپس با فشار هوای داغ خشک می‌گردد. پس از این مرحله کلاف‌های آماده و شتشو داده شده، با استفاده از محصول آنیل شده، جهت ورود به بخش سیستم خنک کننده تنظیم می‌شوند. پس از گذر از این بخش، کلاف‌ها وارد ظرف روی شده و لایه بسیار نازکی از این لایه بر روی ورق ریخته می‌شوند. در آخرین مرحله ورق ضخامت لایه افزوده شده توسط ضخامت‌سنج کنترل و با استفاده از دستگاه نورد پوسته‌ای در صورت نیاز اصلاح می‌گردد. و در آخر پس از مرحله کنترل کیفیت، روغن محافظ با بهره‌گیری از دستگاه های خاصی بر روی ورق پاشیده می‌شود. در این مرحله کلاف را می‌توان بسته‌بندی و روانه بازار نمود.

قیمت ورق گالوانیزه

به طور کلی تعیین قیمت ورق گالوانیزه در کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور خلاصه می‌توان مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه را در موراد زیر طبقه‌بندی نمود.

کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه :

هر کارخانه با توجه به متریال مصرفی، هزینه نیروی کار، تجهیزات و ماشین آلات و ... قیمت خود را به بازار اعلام می‌دارد.

روش‌های تولید ورق گالوانیزه:

از آنجایی که ورق گالوانیزه طی فرایندهای مختلفی تولید می‌شوند، با توجه به ویژگی‌های روش تولید، دارای قیمت متفاوتی هستند.

وزن و ابعاد ورق گالوانیزه

ضخامت ورق گالوانیزه می‌تواند به طور مستقیم در تعیین قیمت این محصول نقش مهمی داشته باشد.

با توجه به موارد مذکور بهترین راه جهت دریافت آخرین قیمت ورق گالوانیزه و دیگر محصولات موجود در بازار آهن ارتباط مستقیم با بخش فروش مجموعه آهن ملت است. شما می توانید جهت دریافت موجودی و قیمت این محصول با شماره ۰۲۱۶۷۱۰۳ تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha