• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091913811
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل شیلات استان:

لرستان ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دارد

لرستان ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت:‌ لرستان ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دارد و می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با تولید و پرورش ماهی در قفس به ظرفیت مطلوبی در تولید آبزیان دست یافت.

کیارش بیرانوند امروز ۱۹ آذرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی آبزبان در تهران، اظهار کرد: بیشتر پرورش‌دهندگان ماهی در قفس در دریای جنوب مشکل تهیه بچه ماهی دارند و قفس‌ها را نیز از خارج کشور با هزینه‌های هنگفت وارد کرده‌اند درحالی‌که ۲ سد رودبار و سیمره لرستان ظرفیت‌های بی‌نظیری برای تولید و پرورش ماهی در قفس دارند.

وی تصریح کرد: سد رودبار با دارا بودن ۲۱ کیلومتر طول و ۲ کیلومتر عرض و بهره‌مندی از دمای مناسب، ظرفیتی بالای ۲ هزار تن برای تولید ماهیان سردآبی را داراست.

مدیرکل شیلات لرستان در خصوص ظرفیت سد سیمره رومشکان افزود: این سد نیز با طول ۳۰ و عرض ۲ کیلومتر و قرار گرفتن در مرز ایلام و لرستان قابلیت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و تولید ماهیان سردآبی و گرمابی را دارد.

بیرانوند ادامه داد: در این سدها می‌توان ماهی سردآبی را در پنج ماه سال و ماهی گرمابی را در هفت ماه سال پرورش داد و ظرف مدت پنج ماه به بالای یک کیلوگرم وزن رساند.

وی با بیان اینکه در سدهای استان لرستان شرایط تولید و پروش ماهی خاویاری در قفس هم وجود دارد، اضافه کرد: در زمین‌های پایین دست سدها نیز ساخت مجتمع‌های خاویاری بزرگ نیز در دستور کار قرار گرفته و در برخی مجتمع‌های استان ماهی‌های خاویاری کم‌نظیری با وزن ۱۰ کیلوگرم و تولید ۲.۵ کیلوگرم خاویار استحصال شده است.

مدیرکل شیلات لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان لرستان یکی از صادرکنندگان بچه ماهی کشور است و این ظرفیت در استان فراهم است، می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با تولید و پرورش ماهی در قفس به ظرفیت مطلوبی در تولید آبزیان دست یافت.

بیرانوند با اشاره به بازدید استاندار لرستان از این نمایشگاه، تصریح کرد: این بازدید در راستای توسعه ظرفیت‌های آبزی‌پروری استان با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر آن با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید به‌منظور رونق تولید و اشتغال است.

انصاری رئیس گروه آبزی‌پروری لرستان نیز در این نمایشگاه اظهار کرد: شیلات لرستان در این نمایشگاه یک غرفه دارد و سه شرکت تولیدکننده خوراک آبزیان نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آبزی پروران استان نیز جهت بازدید و خرید تجهیزات نوین آبزی‌پروری، مکانیزاسیون و بهره‌وری آب حضور یافته‌اند.

انصاری تصریح کرد: همچنین با حضور مدیرکل شیلات استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد و کلاس‌های آموزشی خوبی هم برای تولیدکنندگان در راستای ایجاد زنجیره ارزش آبزیان در استان برگزار شد که نتیجه آن شناسایی استان به‌عنوان پایلوت تولید آبزیان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha