• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091913815
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل شیلات استان:

ظرفیت قفس‌های پرورش ماهی لرستان احیا می‌شود

ظرفیت قفس‌های پرورش ماهی لرستان احیا می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل شیلات لرستان گفت: ۴۹ قفس پرورش ماهی در سه سد استان غیرفعال و تولید ماهی در قفس تنها در ۲ سد با ظرفیت ۲۰۰ تن در حال انجام بوده که در این راستا احیای این ظرفیت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کیارش بیرانوند امروز ۱۹ آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سد ایوشان که در ۵۷ کیلومتری شرق خرم‌آباد و در روستای گلستان واقع است ۲۵ قفس وجود دارد که به علت تغییر وضعیت این سد از کشاورزی به شرب تعطیل شده و تولید ندارند.

وی با بیان اینکه در سد حوضیان نیز تعداد ۱۰ قفس وجود دارد، افزود: سد حوضیان در یک کیلومتری شهر الیگودرز در روستایی به همین نام واقع است که قفس‌های موجود در آن به علت مشکلات اجتماعی اهالی با بهره‌بردار تعطیل هستند و تولید ندارند.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: همچنین در سد خان‌آباد الیگودرز ۱۴ قفس وجود دارد که به علت خشکسالی تعطیل شده‌اند.

بیرانوند با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها در ۲ سد هاله و مروک تولید ماهی در قفس در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در هرکدام از این سدها چهار قفس فعال وجود دارد که ظرفیت تولید هریک ۱۰۰ تن است.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب سد رودبار الیگودرز برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس گفت: سد رودبار با دارا بودن ۲۱ کیلومتر طول و ۲ کیلومتر عرض و بهره‌مندی از دمای مناسب، ظرفیتی بالای ۲ هزار تن برای تولید ماهیان سردآبی را داراست.

بیرانوند همچنین در خصوص ظرفیت سد سیمره رومشکان افزود: این سد نیز با طول ۳۰ و عرض ۲ کیلومتر قابلیت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و تولید ماهیان سردآبی و گرمابی را دارد.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به رایزنی و برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس سدهای لرستان با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد ظرفیت‌های اقتصادی پرورش ماهی در قفس سدهای استان احیا و سازمان اوقاف کشور با توجه به اولویت‌هایی که سازمان شیلات استان معرفی می‌کند، در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۰۰:۳۵

این یازده سال چکار کرده، با صرف هشتصد میلیارد تومان، بدون برنامه و تخصص، حتی یک کیلو ماهی تولید نکرده، جناب مدیر کل محبوب خبرنگاران و جراید، زمانی که شما مدیر کل بودی ماهی کیلویی هفت هزار تومن بوده، الان به 200هزار تومن رسیده، و جنابعالی بعد یازده سال هنوز یک کیلو ماهی تولید نکردی.