• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402091913943
  • خبرنگار : 50649

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز

باید شیراز را هنرمندانه اداره کنیم

باید شیراز را هنرمندانه اداره کنیم

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این کلان‌شهر به خصوص در حوزه نیروی انسانی گفت: باید شهر را هنرمندانه اداره کرد.

محمدرضا هاجری، عصر امروز، ۱۹ آذرماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با بیان اینکه شهر مقدس شیراز علاوه بر آنکه سومین حرم اهل بیت (ع) است، شهر فرهنگ، هنر و ادب اسلامی – ایرانی هم است، افزود: ظرفیت فرهنگی شهر در حوزه نیروی انسانی از دیگر کلانشهرها بیشتر است، پس باید شهر را هنرمندانه اداره کرد.

وی با تصریح اینکه انتقال مفاهیم و آموزش شهروندی با زبان هنر از هر نوعش، هم اثرگذار است و هم ماندگار، گفت: طی چند جلسه با هنرمندان شیراز، مشاهده کردیم مطالبات و توقعات آن‌ها برحق و قابل اجراست به شرطی که متولیان کار روی ترک فعل‌های خود را بپوشانند و بهانه نداشتن اعتبار را کنار بگذارند و همه همدل و همراه برای رفع مشکلات هنرمندان بپاخیزند و  وارد میدان اقدام و عمل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات در هر کشوری، به معنای شرکت در سرنوشت سیاسی و تغییر وضع موجود تعبیر می‌شود که با حق و تکلیف همراه است، با امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، مردم‌سالاری دینی نهادینه می‌شود.

هاجری مشارکت حداکثری در انتخابات را عامل تقویت نظام و کور کردن طمع دشمنان دانست و افزود: نباید اسیر تورهای پهن شده سیاسی باندها شد و باید با حریت و اتمام حجت به کسانی رأی دهید که برنامه و کارنامه با هم داشته باشد. ضروری است از تجربه‌ستیزی، جوان‌ستیزی و جنسیت‌ستیزی عبور کرد و شایسته‌سالاری را با رأی بالا وارد مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کرد تا بتوانند فقط و فقط منافع، امنیت، مصلحت و معیشت ملی را به سمت افق‌های روشن ایمان و امید به پیش ببرند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: ایام غم، اندوه و تازیانه‌های مصیبت بر پیکرها در شهادت مظلومانه سیده زنان عالم،حضرت زهرا(س) در پرتو همنشینی،تمسک و تأسی به سیره فاطمی می‌تواند نهاد مقدس و پربار خانواده را بر مبنای نسخه فاطمی به سرمنزل مقصود هستی، فلاح، رستگاری و ساحل نجات برساند.

هاجری با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری شیراز طی ایام سوگواری و همچنین سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مدیریت شهری با برگزاری حداقل ۳۳۰ محفل، موکب و سوگ و جشن فاطمی در ایام شهادت و میلاد و روز زن در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز همراه با جشن‌های بزرگ شهری در ایام میلاد و روز زن با همکاری قرارگاه احمدبن موسی (ع) وفاداری عملی خود را در ترویج فرهنگ فاطمی در تمامی ابعاد به نمایش می‌گذارد.

وی همچنین به در پیش‌رو بودن سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب نیز اشاره کرد و گفت: یاد و نام شهید محراب، آیت‌الله دستغیب، یادگار ماندگار و جاودان شهر مقدس شیراز، محدود و محصور در ۲۰ آذر نخواهد بود. هنوز آوای ولایتمداری آن شهید « من اطاع الخمینی فقد اطاع‌الله» در گوشمان طنین‌انداز است و آثارش را روی چشم گذاشته، بخشی را در دوره‌های گذشته،تبدیل به کتاب صوتی کرده تا در وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: مسجد جامع عتیق شیراز که در و پیکرش یاد و خاطره شهید محراب، آیت‌الله دستغیب را فریاد می‌زند، توسط شورا و شهرداری با بیش از ۶ میلیارد تومان احیا و بازسازی شده است و برای حل و فصل سرویس‌های بهداشتی آن مکان در تلاشیم تا مسجد جامع عتیق، همچون مسجد گوهرشاد مشهد، کانون حضور مومنین باشد. ای کاش منزل و کوچه محل شهادت آن شهید عزیز ، حفظ و تبدیل به موزه شهر  می‌شد، اما متأسفانه با غفلت‌ها، قربانی ساخت و سازها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha