• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402092014049
  • خبرنگار : 71145

حملات موشکی به تل‌آویو و «حولون»/ درگیری‌ در جبالیا و خان یونس و بمباران دیر البلح

حملات موشکی به تل‌آویو و «حولون»/ درگیری‌ در جبالیا و خان یونس و بمباران دیر البلح

در شصت و ششمین روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا و محله‌های شرقی شهر غزه در شمال و در شهر خان یونس در جنوب ادامه دارد و حملات موشکی مقاومت جنوب تل‌آویو را در امان نگذاشت.

به گزارش ایسنا، به موازاتی که اشغالگران به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند مقاومت فلسطین نیز همچنان به رویارویی با نیروهای رژیم صهیونیستی که در تلاش برای نفوذ به جبهه‌های مختلف جنگی در نوار غزه هستند، ادامه می‌دهد و خسارات سنگینی به خودروها و افراد ارتش وارد می‌کند.

در این راستا، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان توسط اشغالگران، تل‌آویو را هدف رگبار موشکی قرار داد.

پلیس رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که ترکش‌های موشکی که به شهر حولون در جنوب تل‌آویو اصابت  کرد خسارات شدید مادی برجای گذاشت و یک نفر بر اثر ترکش موشک به شدت مجروح شد.

پلیس در بیانیه‌ای در تلگرام توضیح داد: پرسنل پلیس در حولون و کارشناسان مواد منفجره در حال بررسی مکان‌هایی هستند که راکت‌ها در شهر اصابت کرده و همچنین در حال جستجوی بقایای باقی مانده ترکش‌ها هستند تا خطر را از شهروندان دور کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، موجی از موشک‌های عظیم به سمت تل‌آویو و دشت ساحلی را رصد کرده‌است. رسانه‌های عبری گزارش دادند ۱۰ موشک به مرکز اراضی اشغالی شد. ساکنان تل‌آویو از ترس موشک‌های مقاومت به پناهگاه‌ها رفتند.

در این راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد، آژیرهای خطر در تل‌آویو بزرگ و دیگر مناطق جنوبی آن و در دشت ساحلی به صدا درآمدند.

همچنین پیشتر گردان‌های القسام در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که دو دستگاه تانک «مرکاوا» ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی را در محور شمال شهر خان یونس با گلوله‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

گردان‌های القسام همچنین با گلوله‌های خمپاره تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در حالِ نفوذ به منطقه المحطه در شهر خان یونس را هدف قرار دادند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای کوتاه گفت: با موشک‌های «بدر ۱»، مقر ارتش اشغالگر در پایگاه کرم ابو سالم را بمباران کردیم.

درگیری‌های شدید بین مقاومت و اشغالگران در چندین محور از جمله شجاعیه، جبالیا و خانیونس ادامه دارد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد، درگیری شدید در حومه منطقه معن و شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس رخ داده و اشغالگران مجددا محله الدرج در شرق شهر غزه را بمباران کردند.

خبرنگار المیادین در نوار غزه تاکید کرد که مقاومت فلسطین توانست با نیروهای اشغالگر که در تلاش برای نفوذ به مناطق مختلف هستند توازن وحشت ایجاد کند.

این خبرنگار به نقل از منابع میدانی گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در محله القصاصیب در جبالیا رخ داده به طوریکه نیروهای مقاومت تعدادی تانک و سربازان اشغالگر را در جنوب و غرب منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه محاصره کردند.

وی همچنین گزارش داد که درگیری بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در اطراف اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه و نزدیکی مقر جدید صدور مجوز در خان یونس در جنوب در جریان است و خان یونس زیر حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای قرار دارد.

مدارسی در خان یونس که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شوند شاهد ازدحام بیش از حد افراد آواره در شرایط سخت و غم انگیز هستند.

بورل: باید از آوارگی مردم غزه از سرزمین‌شان جلوگیری شود

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بمباران غزه با شدت غیرعادی ادامه دارد و هزاران نفر به سمت مرز با مصر رانده شده‌اند.

بورل افزود: تعداد تلفات غیرنظامیان در حال افزایش است و اسرائیل از همان روش‌هایی که در شمال نوار غزه استفاده می‌کرد، در جنوب نوار غزه هم استفاده می‌کند.

وی همچنین گفت که باید از آوارگی مردم غزه از سرزمین‌شان جلوگیری شود. دیگر پناهگاهی در نوار غزه وجود ندارد.

بیش از ۱۰۰ کشته در ارتش اشغالگران از زمان آغاز عملیات زمینی

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر در نوار غزه از آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه از ۱۰۰ نفر گذشت، خاطرنشان کرد: این عدد باورنکردنی است.

تعداد کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی در ۲۶ اکتبر در نوار غزه به ۱۱۰ نفر رسیده‌است که شامل ۳۵ کشته از پایان آتش‌بس در ۱۰ روز پیش و همچنین تعداد کل ۴۳۱ سرباز است. ۴۵ نفر از آنها نیز از نیروهای ذخیره بوده‌اند و همچنین تیپ گیفعاتی ۲۵ سرباز خود را از دست داده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که سه سرباز اسرائیلی در نبرد غزه کشته شدند. این در حالی است که پیشتر طی امروز از کشته شدن پنج سرباز از جمله سه افسر در نبردهای جاری در نوار غزه خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از کشته شدن پنج افسر و سرباز در جریان نبردهای زمینی در نوار غزه و زخمی شدن یک سرباز ذخیره گردان ۸۱۱۱ تیپ پنجم خبر داد.

محاصره تانک‌های اشغالگران در چند محور در غزه/ خان یونس زیر حملات هوایی و توپخانه‌ای

همچنین مدیر کل بهداشت غزه گفت، از مجموع ۵۰ هزار زخمی تنها ۴۲۲ مجروح توانستند از گذرگاه رفح برای درمان خارج شوند.

درباره حملات صهیونیست‌ها رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به طور مستمر مناطق مختلفی را در خان یونس در جنوب نوار غزه بمباران می‌کنند. وائل الدحدود، خبرنگار الجزیره، پیشتر گفته بود که مناطق شرقی خان یونس شاهد درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر است. رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو کودک بر اثر بمباران دوچرخه‌ای در حوالی خیابان جلال در خان یونس خبر دادند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت: در بمباران خانه‌ای توسط رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه تعدادی شهید و مجروح شدند. خبرنگار المیادین اعلام کرد، در پی حمله صهیونیست‌ها در اردوگاه المغازی ۲۲ تن شهید شدند.

خبرنگار روسیا الیوم نیز گفت: مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ شهید را تحول گرفته‌است.

یک منبع پزشکی نیز به الجزیره گفت: بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی از روز گذشته تاکنون بیش از ۴۰ شهید به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح منتقل شده‌اند.

همچنین بامداد دوشنبه در بمباران ساختمان خانواده ابوورده در جبالیا توسط هواپیماهای اسرائیلی ۵۷ تن به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین همچنین توضیح داد که هواپیماهای اشغالگر سحرگاه امروز حملات خشونت آمیزی را در مجاورت بیمارستان الأمل در استان خان یونس انجام دادند.

همچنین ویدئوی ویژه‌ای از شبکه الجزیره پخش شده که نشان می‌دهد که کودکان پس از مجروح شدن بر اثر بمباران مداوم استان مرکزی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در داخل بیمارستان شهدای الاقصی ناله و فریاد می‌کنند.

توپخانه اشغالگر از ساعاتی پیش به گلوله باران مناطق شرقی استان مرکزی نوار غزه ادامه داده‌است.

محاصره تانک‌های اشغالگران در چند محور در غزه/ خان یونس زیر حملات هوایی و توپخانه‌ای

پس از انفجاری که خانه‌ خانواده مطر در غرب دیر البلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، تعداد زیادی از شهدا و زخمی‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند. اجساد منتقل شده بیشتر متعلق به زنان و کودکان هستند. همچنین گروهی از شهروندان در خیابان صلاح الدین در نزدیکی کارخانه العوده در دیرالبلح هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفتند. در عین حال بر اثر تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه قیزان النجار در خان یونس، یک تن شهید و یک تن مجروح شدند.

این پس از آن بود که بامداد روز دوشنبه در پی بمباران خانه‌هایی در رفح و نصیرات توسط جنگنده‌های صهیونیستی ۱۱ فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، پنج تن شهید شدند که دو نفرشان کودک هستند. همچنین در نتیجه بمباران آپارتمان مسکونی در غرب رفح در جنوب نوار غزه شش تن شهید شدند. از طرفی دیگر، شمال اردوگاه نصیرات و شرق اردوگاه البریج نیز از حملات بی‌نصیب نماندند. همچنین درگیری شدید، از جمله انفجار، بین افراد مسلح مقاومت و نیروهای اشغالگر در منطقه المغراقه، شمال النصیرات، در مرکز نوار غزه رخ داد.

این در حالی است که آژیرهای خطر در غلاف پس از حدود ۱۳ ساعت مجددا به صدا درآمدند. خبرنگار الجزیره گفت که آژیرهای خطر در سدیروت و شهرک نیرعام در غلاف غزه به صدا درآمده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha