• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402092014159
  • منبع : پایگاه‌های خبری

چهره عریان صهیونیسم

چهره عریان صهیونیسم

«تنها اندکی پس از انتشار تصاویر و ویدئوهای اقدام غیرانسانی اخیر صهیونیست‌ها علیه شماری از مردان غیرنظامی فلسطینی، شمار قابل توجه از افکار عمومی بین المللی و همچنین نظران و تحلیلگران مختلف، این حرکت نظامیان اسرائیلی را با جنایات رژیم نازی و یا داعشی‌ها مقایسه کردند و بر این مساله تاکید کردند که رژیم اشغالگر قدس ده‌ها برابر بیشتر از آن ها، تروریست و جنایتکار است.»

به گزارش ایسنا، سایت الف نوشت: به تازگی و در بحبوحه جنگ غزه، نظامیان رژیم اشغالگر قدس رسوایی جدیدی را به بار آورده اند که در نوع خود با واکنش های منفی گسترده ای در عرصه بین المللی نیز رو به رو شده است. در این راستا، انتشار تصاویر و ویدئوهای اقدام نظامیان صهیونیست در ربودن و برهنه کردن شماری از مردان غیرنظامی فلسطینی در هوای سرد نوار غزه، جنجال های زیادی را به پا کرده و حتی "الیسا اسلوتکین"، نماینده قانونگذار کنگره آمریکا از از حزب دموکرات، این حرکت صهیونیست ها را اقدامی زننده و غیرانسانی توصیف کرده است. 

جالب اینکه تنها اندکی پس از انتشار ویدئوها و تصاویر این اقدام نیروهای ارتش اسرائیل، پایگاه خبری "العربی‌جدید" که در انگلیس مستقر است در موضع گیری از شناسایی خبرنگار میدانی خود در نوار غزه"ضیا الکحلوت" در میان افرادی که توسط نظامیان اسرائیلی دستگیر و برهنه شده اند خبر داد و خواستار به راه افتادن کارزار گسترده ای برای آزادی وی شده است. 

در عین حال، دیگر فلسطینی های ساکن در خارج از فلسطین نیز در شبکه های اجتماعی از شناسایی برخی از نزدیکان و اقوام خود خبر داده اند و به طور خاص با اشاره به شغل و زندگی آن ها، به این مساله تاکید کرده اند که این افراد اساسا هیچ ارتباطی با فعالیت های گروه‌های نظامی مستقر در نوار غزه ندارند و رفتار رژیم اشغالگر قدس با آن ها نیز کاملا بی معنا و غیرانسانی است. 

 این اقدام صهیونیست ها حامل چند نکته است که توجه به آن ها ضروری به نظر می رسد. 

اولا، تنها اندکی پس از انتشار تصاویر و ویدئوهای اقدام غیرانسانی اخیر صهیونیست‌ها علیه تعدادی از مردان غیرنظامی فلسطینی، شمار قابل توجهی از افکار عمومی بین‌المللی و همچنین ناظران و تحلیلگران مختلف، این حرکت نظامیان اسرائیلی را با جنایات رژیم نازی و یا داعشی ها مقایسه کردند و به این مساله تاکید کردند که رژیم اشغالگر قدس ده ها برابر بیشتر از آن ها، تروریست و جنایتکار است. 

اگرچه این طیف ها به طور خاص به این مساله نیز پرداخته اند که آنچه صهیونیست ها اخیرا علیه مردم فلسطین در نوار غزه به نمایش گذاشتند، به هیچ عنوان از یک رژیم آپارتایدی و فاشیستی، عجیب به نظر نمی‌رسد و اکنون فقط نقابِ این رژیم غیرانسانی در مقابل چشم افکار عمومی جهان به زمین افتاده است. 

دوم اینکه این رویداد غیرانسانی، به یک رسوایی و بی‌آبرویی بزرگ برای دولت آمریکا و دولت های اروپایی به عنوان اصلی‌ترین حامیان اقدامات جنگ افروزانه و غیرانسانی صهیونیست ها علیه مردم نوار غزه نیز تبدیل شده است. کنشگرانی که خود را همواره بزرگترین مدعیان حقوق بشر معرفی کرده و می کنند اما اکنون یک رژیم نامشروع با نام رژیم صهیونیستی به صراحت، با کمک های مستقیم مالی و تسلیحاتیِ آن ها، پیش چشم همگان جنایت می کند و آن ها نیز همچنان به حمایت های خود از یکچنین رژیمی ادامه می دهند.

به بیان ساده‌تر، رخداد اخیر تا حد زیادی موقعیت خاصِ به اصطلاح اخلاقی و آرمانی که دولت های غربی در قالب اصول و ارزش های انسانی برای خود قائل بودند را زیر سوال برد و یک شکست و سرافکندگی راهبردی را برای آن‌ها پیش چشم جهانیان رقم زده است. 

سوم اینکه صهیونیست ها در حالی جدیدترین پرده از جنایات و اقدامات غیرانسانی خود را علیه مردم فلسطین به نمایش گذاشته اند که پیشتر نیز بارها و بارها از این دست اقدامات انجام داده بودند. با این حال، متاسفانه نهادهای قضایی بین‌المللی نظیر دیوان بین المللی دادگستری و یا نهادهای مرتبط با سازمان ملل متحد هیچکدام نتوانسته اند اقدامی را در برابر جنایات صریح رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بیگناه و غیرنظامی انجام دهند. معادله ای که در نوع خود نشان می دهد تا چه اندازه این قبیل نهادها در برابر قدرت های غربی و امپریالیستی جهان، ضعیف و بی اختیار هستند. 

این در حالی است که همین نهادها در مواقعی برای مواردی که اساسا رخ نداده اند، علیه دولت های مختلف، همسو با قدرتهای غربی، قویا وارد میدان شده اند و عملا در بازی روانی و تبلیغاتی و سیاسی غرب به کنشگری پرداخته‌اند. موضوعی که خود حامل درس های معناداری برای دولت ها و ملت های مختلف جهان است و نشان می دهد که چرا تغییر در معماری ساختارهای حکمرانی بین المللی یک امر لازم و ضروری است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha