• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092014280
  • خبرنگار : 71612

تظاهرات همبستگی با فلسطین در روز حقوق بشر در اروپا

تظاهرات همبستگی با فلسطین در روز حقوق بشر در اروپا

تظاهرات در همبستگی با فلسطین روز یکشنبه در بلژیک، سوئیس، آلمان و هلند برگزار شد و صدها تن خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شدند.

به گزارش ایسنا، این رویداد به مناسبت روز حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد که هر سال در ۱۰ دسامبر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پرچم فلسطین را حمل و در عین‌ حال از عدالت و پایان‌دادن به درگیری در منطقه حمایت کردند.

به گزارش آناتولی، تظاهرکنندگان بنرهایی با پیام «آزادی برای فلسطین»، «قتل‌عام در غزه را متوقف کنید» و «جنایات جنگی علیه کودکان را متوقف کنید» به نمایش گذاشتند.

تظاهرکنندگان در بلژیک در مقابل ساختمان شهرداری در هوسدن زولدر تجمع کردند.

معترضان در برلین، پایتخت آلمان در مقابل مقر حزب سوسیال‌ دموکرات (SPD)، ائتلاف اصلی در دولت آلمان تجمع کردند و خواستار آتش‌بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطینیان شدند.

آنها با سر دادن شعارهایی مانند «آزادی برای فلسطین»، «آزادی برای غزه»، «هم‌اکنون آتش‌بس»، «آلمان تأمین مالی می‌کند، اسرائیل بمباران می‌کند» و «نسل‌کشی را متوقف کنید» در زیر باران از مقابل کلیسای جامع برلین راهپیمایی کردند.

تظاهرات همبستگی با فلسطین در روز حقوق بشر در اروپا

در طول مسیر راهپیمایی، برخی از ساکنان برلین با تکان‌ دادن پرچم‌های فلسطین از پنجره‌های خود حمایت خود را نشان دادند.

در استکهلم، پایتخت سوئد، معترضان که در همبستگی با فلسطین به خیابان‌ها آمدند به سمت سفارت رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند. آنها خواستار پایان‌ یافتن حملات رژیم صهیونیستی به غزه، آتش‌بس فوری و دسترسی نامحدود برای کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند.

در پایتخت اداری هلند، لاهه نیز هزاران نفر در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند. آنها برای اعتراض به حملات صهیونیست‌ها به غزه تجمع کردند و راهپیمایی را از میدان کوکامپ آغاز کردند که از مقابل پارلمان هلند و از مرکز شهر عبور می‌کند.

تظاهرکنندگان با حمل بنرهایی که روی آنها نوشته شده بود «از بحر تا نهر، فلسطین آزاد خواهد شد»، «هم‌اکنون آتش‌بس»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «هولوکاست در فلسطین در حال وقوع است» در دست داشتند.

در این تظاهرات، پرچم‌های فلسطین به اهتزاز درآمدند و شعارهایی مانند «فلسطین آزاد، اسرائیل تروریست، نتانیاهو تروریست» و «شرم بر تو، روته، دستانت خونین است» با اشاره به مارک روته، نخست‌وزیر هلند سر داده شد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌ هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha