• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402092014347
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد

افزایش روزانه شکایت از صنایع آلاینده خوزستان/ تنوع بسیار زیاد آلاینده‌های هوای خوزستان

افزایش روزانه شکایت از صنایع آلاینده خوزستان/ تنوع بسیار زیاد آلاینده‌های هوای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به شکایت اخیر این اداره‌کل از سه شرکت کشت و صنعت نیشکر به دلیل سوزاندن مزارع، گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوای خوزستان، روزانه تعداد شکایت‌ها از صنایع آلاینده در حال افزایش است.

داوود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت آلودگی هوای خوزستان اظهار کرد: در خوزستان تنوع آلایندگی و تولید آلاینده‌ها بسیار بالا است که رفع هر کدام از این آلاینده‌ها نیازمند راهکارهای خاص است.

وی با اشاره به عوامل آلودگی هوای خوزستان افزود: بخشی از آلودگی‌ها به دلیل فلرهای نفتی، سوزندان پسماندها، آتش‌سوزی کاه و کلش، سوزاندن مزارع نیشکر و منابع متحرک مانند خودروهای سنگین و خودروهای شخصی در آلودگی هوا تاثیرگذار هستند.

میرشکار با اشاره به شکایت اخیر اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از سه شرکت کشت و صنعت نیشکر به دلیل سوزاندن مزارع، بیان کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوای خوزستان، روزانه تعداد شکایت‌ها از صنایع آلاینده در حال افزایش است.

وی با اشاره به وضعیت فلرسوزی در خوزستان و لزوم مهار این وضعیت، افزود: این فلرها باید از مدار خارج شوند تا هم گازهایی که هدر می‌روند به ارزش افزوده تبدیل شوند و هم محیط زیست حفظ شود اما فرآیند این کار، زمان‌بر است.

میرشکار بیان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بازدیدی از فلرهای نفتی اهواز و خوزستان و وضعیت فلرسوزی داشت و مهلت یک ساله‌ای برای حذف همه فلرهای خوزستان تعیین کرد. رفع یک آلایندگی نیاز به اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت دارد و در بسیاری از مواقع با همه تمهیدات هم نمی‌توان آلایندگی را به صفر رساند.

آیا اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است؟

وی در مورد اینکه مطرح می‌شود اهواز آلوده‌ترین شهر جهان است، افزود: با توجه به تنوع زیستی و زیستگاه‌هایی که داریم بعید می‌دانم اهواز آلوده‌ترین شهر دنیا باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: روند تولید و انتشار آلاینده‌ها در محیط، خط قرمز محیط زیست است و اگر کسی یا صنعتی این خط قرمز را رد کند به یقین با آن مقابله می‌کنیم و همه تلاش خود را می‌کنیم که رفع آلایندگی به صورت موثر انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۳:۵۶

الودگی مهم ومنشا امراض صعب العلاج پتروشیمیهای ماهشهر وبندرامام که کل خوزستان را فرا گرفته ونه نیشکر ونه ماشین سنگین اینها درجه ۵و۶ لطفا حقیقت بیان شود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۰۰:۲۳

سلام چرا از آلودگی کربن بلک صحبت نمیشه شرکتی که خیلی سال باید از محدوده اهواز خارج بشه گوگرد ۳۰۰ برابر حد مجاز ....درود بر مردم مظلوم خوزستان