• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402092014371
  • خبرنگار : 50026

آنچه در نشست مدیریت بحران حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مطرح شد

آنچه در نشست مدیریت بحران حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مطرح شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با همراهی همه مسئولان امدادی و عملیاتی، مدیریت آتش سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی مناسب بوده و در این اتفاق خسارت جانی نداشته ایم.

محمدعلی آخوندی، امروز 20 آذر در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: تاکنون مدیریت حادثه آتش‌سوزی منطقه ویژه اقتصادی مناسب بوده و جا دارد از مسئولان متولی قدردانی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: ما حتی ماشین آلات آتش نشانی فرودگاه را برای مهار آتش فراخواندیم و شرکت پخش فرآرده های نفتی به صورت یک تیم تخصصی در حال بررسی شرایط می باشند.

آخوندی با بیان اینکه نیروهای امدادی از دیروز به صورت صادقانه و متعهدانه برای مهار آتش پای کار هستند، ادامه داد: همه مسئولان با هم افزایی نقش فعال و محوری در این حادثه داشتند.

وی افزود: از ساعت 8:45 دقیقه دیروز خود کارخانه و منطقه ویژه اقتصادی استان وارد کار عملیاتی شد اما وقتی حادثه رشد پیدا کرد، استفاده از نیروهای پشتیبان و همیار آتش نشانی و نیروهای مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی؛ همزمان مباحث اطلاع رسانی و حلقه های امنیتی برای حفظ جان مردم و تخلیه محیط به صورت مستمر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در وهله نخست شرایط عادی بود اما به محض اینکه شرایط بحرانی شد با هماهنگی نیروهای انتظامی منطقه حلقه های امنیتی از 200 متر به 500 متر افزایش یافت.

شایان ذکر است؛ روز گذشته 22 مخزن مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار حریق شد و چهار و نیم میلیون لیتر مواد سوختی و هیدرو کربن این کارخانه در حال سوختن است.

علی حیاتی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز از دیروز ساعت 8:45 دقیقه تمام نیروهای ما فراخوان شدند.

وی از توان نیروهای شرکت نفت، فرودگاه، ارتش، کویرتایر، شهرک صنعتی  استفاده شد و تا حدودی نیز حریق اطفاء شد اما چون یکی از بخش‌های مخازن ذوب شده بود، دوباره حریق گسترش پیدا کرد.

بحث انفجار پیش بینی شد که تیم های امدادی را برگشت دادیم، بازیدی از منطقه داشتیم و شرایط به محض اینکه دوباره به حالت اولیه برگردد ما این آمادگی را داریم تا مجدد نیروها را به محل حادثه اعزام کنیم.

از دیروز بلافاصله تیم های امدادی و تجهیزات و ادوات به محل اعزام شدند

محمدرضا عابدانی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی نیز اقداماتی با هماهنگی مدیریت بحران استان انجام و تا محل اطفاء حریق هم پیش رفتیم ولی موفق نشدیم که به صورت کامل جلوی پیشروی آتش سوزی را بگیریم.

وی افزود: تمام تجهیزات آتش‌نشانی به محل آتش سوزی اعزام شده بود و هم اکنون هم تیم های ما آمادگی کامل دارند.

علیرضا آیینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز گفت: از دیروز برابر با مشورت حوزه ستادی تهران به خاطر اینکه در حوزه اطلاع رسانی و آرام بخشی مردم اقدامات انجام شود، تیم های اطلاع رسانی ما در محل منطقه ویژه اقتصادی مستقر هستند تا جلوی هرگونه شایعه پراکنی گرفته شود.

وی افزود: تنها نگرانی ما اطمینان دادن به مردم از دود حاصل از سوختن هیدرو کربن است که در این خصوص تماس های متعدد داریم و  باید اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

آیینه دار ادامه داد: اطلاعیه ها باید از طریق ستاد اطلاع رسانی و صدا و سیما انجام شود تا مردم دچار دوگانگی نشوند.

سید علی موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز گفت: با شروع حریق و احتمالاتی که در خصوص مسمومیت و سایر وجود داشت سطح حساسیت تمام بیمارستان‌ ها را افزایش داده و فضای اورژانس را خالی نگه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تنها در یک بیمارستان یک نفر مراجعه کرد که سرپایی درمان و ترخیص شد و مشکل دیگری گزارش نشده است، اظهارکرد: اکنون نیز از نقطه حساس حادثه عبور کرده‌ایم، تهدیدی متوجه مردم نیست و امیدواریم شرایط پایدارتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha