• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402092014375
  • خبرنگار : 71282

تشریح برنامه‌های سرپرست جدید معاونت تعاون

تشریح برنامه‌های سرپرست جدید معاونت تعاون

سرپرست معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ایجاد رویکرد تحولی در بخش تعاون و بهره‌گیری از تجارب کشورهای موفق در حوزه تعاون را از جمله برنامه‌های جدی خود در این حوزه برشمرد و بر لزوم توجه و تسهیل‌گری در زمینه صادرات محصولات تعاونی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد ویس‌کرمی با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد. در همین راستا، آیین تکریم مهدی مسکنی، معاون سابق و معرفی ویس‌کرمی به عنوان سرپرست جدید این معاونت با حضور برخی از معاونین وزارتخانه‌، رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس کمیته تعاون مجلس و تعدادی از مدیران عامل اتحادیه‌ها برگزار شد.

حامد ویس‌کرمی در این مراسم موضوع محوری برنامه‌های خود در حوزه تعاون را رویکرد تحولی در بخش تعاون ذکر کرد و گفت: رسیدن به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی نیازمند برنامه‌ریزی مطلوب و همکاری و اجماع همگان از جمله بدنه مردمی است.

وی بخش تعاون را در اقتصاد کشور مهم خواند و افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مکرر در خصوص اهمیت بخش تعاون در اقتصاد کشور سخن گفته و در سند توسعه بخش تعاون که از سوی رئیس جمهور ابلاغ و راهبری می‌شود، نیز جایگاه مهم این حوزه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

توجه به ظرفیت صادراتی تعاونی‌ها موضوع دیگری بود که سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون به آن اشاره و تاکید کرد که از این ظرفیت به طور جدی در حوزه تعاون استفاده خواهد کرد و توجه و تسهیل‌گری در حوزه صادرات محصولات تعاونی را به منظور ارتقای جایگاه تعاون در سطح بین المللی در اولویت قرار خواهد داد.

ویس کرمی از دیگر برنامه‌های خود را استفاده از تجارب کشورهای موفق در حوزه تعاون برشمرد و گفت: برای هموار کردن مسیر و دستیابی بخش تعاون به جایگاه واقعی در اقتصاد باید مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

مهدی مسکنی، معاون سابق تعاون وزارت کار نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در دوران تصدی خود گفت: در این دوره توانستیم نرخ رشد صادرات تعاونی‌ها را طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل با رشد ۲۳ درصدی افزایش دهیم و دو برابر صادرات داشته باشیم و طبق آمارهای مرکز آمار ایران به رشد ۳.۵ درصدی شاغلان بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ دست پیدا کردیم.

به گفته وی در این دوره افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون با رشد ۱۲۴ درصدی به ۶.۳ همت رسید و بیش از ۳۰ درصد ضمانت‌نامه‌های تعاونی در دولت سیزدهم صادر شد.

رشد ۳.۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بهره‌برداری از ۲۰۸۸ طرح، انجام بیش از ۲۱ همت سرمایه‌گذاری و توسعه ۶۴ تعاونی دانش بنیان با عضویت ۱۵۸۰ نفر، رونمایی از سامانه نظارت بر تعاونی‌ها، تقویت نهادهای مردمی بخش تعاون، بازنگری سند توسعه بخش تعاون پس از ۱۰ سال و ایجاد درگاه مشترک بین بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو سال گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران نیز مدیریت جهادی معاون سابق تعاون را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما به عنوان متولیان بخش تعاون باید با هم‌افزایی به رشد و توسعه تعاون کمک کنیم.

به گفته وی در دولت سیزدهم موفقیت‌های شایانی در بخش تعاون به دست آمد که با تاکیدات و منویات رهبری و حمایت‌های رئیس جمهور محقق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha