• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402092014458
  • خبرنگار : 71480

میراحمدی مطرح کرد

ارائه پیشنهاد ایجاد شهرک‌های اربعینی در عراق

ارائه پیشنهاد ایجاد شهرک‌های اربعینی در عراق

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیشنهاد ایجاد شهرک‌های اربعینی در شهرهای نجف، کربلا و سایر شهرهای زیارتی را به طرف عراقی ارائه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمجید میراحمدی در پایان جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، اظهار کرد: در این جلسه محورهای مورد نظر کمیته‌ها برای طرح با دولت عراق برای همکاری مراسم اربعین سال گذشته بررسی شد. در سایه همکاری صمیمانه بین مسئولان دولت عراق و کشومان در مدیریت اربعین در سال ۱۴۰۲، یک اربعین به یاد ماندنی و رضابت‌بخش برای زائران رقم خورد. همکاری سازنده و عمیق‌تر ما  و دولت عراق، از اولویت‌های ستاد مرکزی اربعین است که در سفر پیش‌رو مسئولان ستاد اربعین عراق به تهران محورهایی که امروز به مشورت گذاشته شد، مورد بحث قرار می گیرد و مبنای همکاری های دو طرف قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اربعین ۱۴۰۳، افزود: به روسای کمیته‌های ستاد اربعین ابلاغ کرده‌ایم که با توجه به اینکه امسال حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از ایران عازم عراق شده اند، در اربعین سال ۱۴۰۳ حدود ۵ میلیون زائر خواهیم داشت و مسئولان ستاد اربعین باید براساس همین جمعیت برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین خاطرنشان کرد: موضوع تشکیل شورای راهبردی با ریاست رئیس جمهور کشورمان بحث شد. این شورا بر اساس دستور رئیس جمهور برای سیاستگذاری کلان اربعین حسینی با مسئولیت خودشان تشکیل خواهد شد. این شورا توسط رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود که در تسهیل امور و برنامه ریزی بهتر سفر اربعین تاثیرگذار خواهد بود.

میراحمدی با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی برای سفر اربعین، تصریح کرد: ما در کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین شاهد اقدامات وسیع در حوزه‌های فرهنگی در ایران و و اقدامات مشترک با عراق هستیم. بر اساس گزارش رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین، در طی ده سال گذشته بیش از هزار کتاب و  مقاله در موضوع اربعین منتشر شده است. امروز هم هفت جلد کتاب در موضوع اربعین رونمایی شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: بحث آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین مورد توجه اعضای ستاد بوده و وزیر کشور شخصا جلساتی را برای آماده سازی زیرساخت‌ها با حضور وزرای مربوطه و استانداران تشکیل داده است و این جلسات ادامه دارد تا زیرساخت های کشور تا اربعین سال آینده بهبود یابد تا تردد زائران با سهولت انجام شود.

وی در پایان گفت: یکی از پیشنهادهای ما به طرف عراقی ایجاد شهرک‌های اربعینی در شهرهای نجف و کربلا و سایر شهرهای زیارتی است که آمادگی خود را به طرف عراقی اعلام خواهیم کرد تا وقتی آنها زمین لازم را در اختیار ما قرار دهند با کمک  های مردمی و خیرین، شهرک‌های اربعینی را ایجاد کنیم تا زائران در زمان حضور در ایام اربعین از شرایط مناسب و قابل قبولی برای اسکان برخوردار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha