• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092014483
  • خبرنگار : 50124

۳۵ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان طرح سوگواره یاس نبوی

۳۵ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری میزبان طرح سوگواره یاس نبوی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بیش از ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری ۲۰ آذرماه در جلسه هماهنگی برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی، اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از ۲۳ لغایت ۲۷ آذرماه در بقاع متبرکه استان و با حضور شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی افزود: دشمن در عصر حاضر نیز همانند صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه های اجتماعی و فرهنگی است لذا  ترویج فرهنگی فاطمی یک از موثرترین راه‌های مقابله با نفوذ دشمن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: فضاسازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه، پخش مداحی و کلیپ‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) از سیستم‌های صوتی بقاع متبرکه، هماهنگی با سخنرانان، مداحان و هیئات مذهبی شاخص و برپایی موکب‌های پذیرایی از جمله اقدامات بقاع متبرکه در ایام فاطمیه دوم خواهد بود.

امیری با اشاره به حضور مبلغین در این طرح افزود: تعداد ۱۵ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم جهت ترویج سیره حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین تبیین جریان پیروزی‌های اخیر حماس، حزب‌الله و گروه‌های مقاومت در فلسطین، در بقاع متبرکه اجرای برنامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با هدف استفاده هر چه بهتر از ظرفیت مبلغین و با توجه به تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه، مبلغین اعزامی جهت بیان سیره تربیتی و زندگانی حضرت فاطمه (س)، به مدارس متوسطه اول و دوم استان اعزام خوهند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به حضور پیکر هشت شهید گمنام در استان، به دنبال آن هستیم تا در بقاع متبرکه شاخص استان مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور این شهدای عزیز باشد.

امیری خاطر نشان کرد: همچنین اجرای طرح اطعام فاطمی با استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین از محل موقوفات منطبق ویژه عزاداران در شام شهادت و روز شهادت حضرت زهرا (س) ، در دستور کار هیئت امناء و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به ابعاد قرآنی زندگانی حضرت زهرا(س)، عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و استفاده از تلاوت قاریان برجسته استانی در آغاز مراسمات عزاداری از دیگر برنامه‎‌های ایام فاطمیه خواهد بود.

امیری در پایان به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی در استان پایه‌گذاری شده است و در این ایام نیز غرفه‌های ویژه جهت مشارکت مردم استان در بقاع متبرکه و مصلی های نماز جمعه برپا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha