• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402092014541
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

افزایش توان دفاعی کشور با الحاق سامانه‌ پدافندی «رسول»

افزایش توان دفاعی کشور با الحاق سامانه‌ پدافندی «رسول»

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با اشاره به تست موفقیت‌آمیز موشک مجید گفت: توان دفاعی کشور با الحاق سامانه‌های پدافندی «رسول» افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ دوم رضا کلهری فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با اشاره به الحاق سامانه پدافندی رسول و افزایش توان دفاعی کشور گفت: سامانه پدافندی رسول سامانه‌ای کاملا بومی است که ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها بر توان رزمی و دفاعی نیروی پدافند هوایی به ویژه در ارتفاع پست افزوده است.

وی با اشاره به تست‌ موفقیت‌آمیز موشک مجید، افزود: سامانه پدافندی رسول متشکل از پهپاد کرار و موشک هوا به هوا مجید، قادر به درگیری با انواع هواگردها است.

امیر سرتیپ دوم کلهری همچنین در خصوص تست میدانی این سامانه تصریح کرد: سامانه پدافندی رسول در رزمایش پهپادی مورد آزمایش و تست عملیاتی قرار گرفت و با موفقیت به کار خود پایان داد و این سامانه قدرتمند امروز به طور رسمی وارد چرخه دفاعی کشور خواهد شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور با اشاره به توانمندی کشور در بومی سازی توان دفاعی گفت: امروز در تمامی سطوح عملیاتی دارای تجهیزات داخلی هستیم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها سامانه باور۳۷۳ و دیگر سامانه‌های برد متوسط و کوتاه برد هستند

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق ارتش نیز در جمع کارکنان این یگان در خصوص الحاق پهپادهای پدافندی به این نیرو در سراسر کشور، اظهار داشت: سامانه پدافندی رسول در لبه تکنولوژی روز دنیا قرار دارد.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به دست با کفایت فرزندان دانشمند خود توانسته است با تلاش شبانه روزی مجموعه نیروهای مسلح به این افتخار دست یابند و ایران اسلامی با دستیابی به این تکنولوژی جزء معدود کشورهای برخوردار از این توانمندی است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی ارتش در شرق کشور با بیان اینکه عمق دفاع راهبردی کشور را صدها کیلومتر ورای مرزها تعریف کرده ایم، گفت: سامانه پدافندی رسول در لبه فناوری و تکنولوژی پدافندی روز دنیا قرار دارد.

امیر سرتیپ دوم پرویز گفت: در مسئله دفاع از کشور پدافند هوایی در اولویت نخست اهمیت قرار دارد و بدین جهت این نیرو باید از پیشرفته ترین تجهیزات در سطح دنیا برخوردار باشد.

وی در خصوص مزیت‌های راهبردی سامانه پدافندی رسول اظهارکرد: با بهره‌گیری از این سامانه پدافندی امروز نیروی پدافند هوایی در حوزه رهگیری و درگیری به جای استفاده از جنگنده‌ها که با هزینه‌های گزافی همراه است، از سامانه‌های پهپادی با قابلیت مقابله با انواع هواگردها، استفاده می کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی ارتش در شرق کشور افزود: سامانه پدافندی رسول عمق راهبردی و دفاعی کشور را افزایش می‌دهد و با بهره‌گیری از این سامانه، تاکتیک و تکنیک‌های عملیاتی در صدها کیلومتر ورای مرزهای هوایی کشور قابل تعریف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی در تمامی حوزه‌های ماموریتی به خودکفایی رسیده است و در تولید انواع سامانه‌های راداری در بردهای فرکانسی متنوع، انواع سامانه‌های فرماندهی، کنترل و انواع سامانه‌های جنگالی و پهپادی به توانمندی‌های قابل توجهی دست یافته است.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha