• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402092014559
  • خبرنگار : 30057

سرپرست دانشگاه امیرکبیر در نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار:

در پارک علم و فناوری امیرکبیر پشتیبانی جامع و خوبی از واحدهای فناور انجام می‌گیرد

در پارک علم و فناوری امیرکبیر پشتیبانی جامع و خوبی از واحدهای فناور انجام می‌گیرد

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پشتیبانی جامع این دانشگاه از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی خبر داد و گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه پشتیبانی جامع و خوبی از واحدهای فناور انجام می‌گیرد تا این واحدها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رهایی امروز در حاشیه بازدید از غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در محل مصلای امام خمینی (ره)، بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه توسعه علم و فناوری در این محل فرصت خوب و مغتنمی است تا نمونه‌ای از محصولات دانش بنیانی که توسط دانشگاه‌ها و پارک‌ها ارائه شده یا می‌شود، بتواند در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برداشت من این بوده است هر کدام از این محصولات اعم از پزشکی، صنعت دارویی یا غیره به نوبه خود حاصل یک تلاش و فعالیت‌های گسترده در شرکت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت بعضا اعضای هیات علمی و دانشجویان است. خوشبختانه تحول بزرگی در کاربردی کردن نتایج مطالعات علمی اتفاق افتاده است تا این محصولات بتوانند عرضه شوند و در زندگی و بهبود فعالیت‌های مردم نقش جدی داشته باشند.

رهایی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرایط کنونی ارزش ویژه‌ای برای این فعالیت‌های علمی قائل است، گفت: در برج‌های مختلف فناوری این دانشگاه امکانات خوبی در اختیار محققان قرار می‌گیرد. همچنین در پارک علم و فناوری پشتیبانی جامع و خوبی از واحدهای فناور انجام می‌گیرد تا این واحدها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه بدهند و بتوانند خدمات خوبی به صنعت کشور و بخش‌های خدماتی برای زندگی مردم داشته باشند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پژوهشگران و محققان توصیه کرد: کارهای تحقیقاتی دشوار و نیازمند صبر و حوصله است، برای اینکه ما بتوانیم یک محصول با کیفیتی به بازار ارائه کنیم که علاوه بر اثرگذاری خوب، پیامد منفی نداشته باشد، نیازمند این هستیم که کار تحقیقاتی با برنامه کلان انجام شود و با صبر و حوصله ادامه یابد. بعضا اگر در مسیر کار، مشکلات یا عدم موفقیتی پیش می‌آید، ناامید نشویم و با امید و عزم راسخ به سمت تولید محصولات با کیفیت و در سطح مطلوب برای مردم گام برداریم.

به گزارش ایسنا، غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در مساحتی بالغ بر ۱۵۲ متر دایر شده است؛ در این نمایشگاه ۲۹ دستاورد از محققان دانشگاه امیرکبیر و ۳۰ دستاورد و طرح از شرکت‌های پارک علم و فناوری امیرکبیر به نمایش گذاشته شده است.

بیست ‌و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از امروز ۲۰ آذر ماه در محل مصلای تهران آغاز به کار کرده و تا ۲۲ آذر ماه ادامه دارد. هفته ملی پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» از روز گذشته کلید خورده است و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار نیز از برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha