• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402092014565
  • خبرنگار : 30057

همکاری ۲ نهاد دولتی برای اجرای ۲ بند قانون جهش تولید دانش‌بنیان

همکاری ۲ نهاد دولتی برای اجرای ۲ بند قانون جهش تولید دانش‌بنیان

تفاهم‌نامه‌ای در راستای استفاده از ظرفیت ماده ۱۳ و ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تفاهم‌نامه مشترک بین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور به امضا رسید. 

این تفاهم‌نامه در راستای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری برای توسعه دانش‌بنیانی اقتصاد، ارتقای شاخص شدت تحقیق و توسعه بخش‌های اقتصادی کشور، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کاربردی‌سازی تحقیقات دانشگاهی ‌و جهت‌دهی آن به حل چالش‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت ماده ۱۳ و ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شده است.

ارتقای نقش‌آفرینی مؤثر دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌های معین استان‌های کشور در طرح‌های تحقیق و توسعه صنعتی با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان و همکاری و تسهیل‌گری در جهت جذب همکاری صنایع در راستای عقد حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد تحقیق و توسعه بین صنایع و دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود. 

همچنین اجرای برنامه‌های مشترک ترویجی و توانمندسازی برای جلب مشارکت وترغیب هرچه بیشتر اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالیاتی تحقیق ‌و توسعه، ایجاد مسیری ویژه و تسهیل شده برای دریافت و بررسی پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک صنعت و دانشگاه توسط دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان از جمله محورهای همکاری این تفاهم‌نامه هستند.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه از دیگر محورهای همکاری بین وزارت علوم ‌و معاونت علمی؛ تعریف مشوق‌های ویژه در سرفصل‌های قابل قبول هزینه تحقیق و توسعه برای طرح‌های همکاری صنعت و دانشگاه، تعریف مشوق‌های ویژه در فرایند بررسی ‌تایید هزینه‌کرد تحقیق و توسعه با مشارکت ریاست دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی و اجرای برنامه‌های مشترک جهت انعکاس نیازهای تحقیق و توسعه کشور و بخش‌های صنعتی به دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در قالب فراخوان‌های مساله محور و قابلیت محور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha