• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092014595
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان:

دوری از تصمیم‌های هیجانی مد نظر اعضای شوراها قرار گیرد

دوری از تصمیم‌های هیجانی مد نظر اعضای شوراها قرار گیرد

ایسنا/زنجان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: اختلاف‌های اعضای شورای اسلامی شهر ابهر به هیچ‌وجه به نفع توسعه شهر نیست و اعضای شورا باید این اختلاف‌ها را حل کنند.

سعید خلجی امروز (دوشنبه، ۲۰ آذر ماه) در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید صائین‌قلعه، با اشاره به اداره شدن شهرداری این شهر توسط سرپرست در چند ماه اخیر، بیان کرد: با توجه به همین موضوع، محمدرضا احمدپور به‌عنوان شهردار از سوی شورای اسلامی شهر انتخاب و تأییدیه‌های لازم کسب و حکمش توسط استاندار صادر شد.

وی با اشاره به وجود برخی اختلاف‌ها بین اعضای شوای اسلامی شهر ابهر، اظهار کرد: دود وجود این اختلاف‌ها به چشم مردم می‌رود و فرصت‌های خدمت‌رسانی را تلف می‌کند.

او با تاکید بر اینکه این اختلاف‌ها به هیچ‌وجه به نفع توسعه شهر ابهر نیست و اعضای این شورا باید اختلاف‌ها را حل کنند، ادامه داد: قانون در بحث مدیریت شهری فصل‌الخطاب است و همه اعضای شورای اسلامی شهر باید پایبند قانون باشند.

خلجی با توضیح اینکه در قانون، احکام و تکالیف اعضای شورای اسلامی شهر مشخص شده است، گفت: این قانون، همان قانونی است که شوراهای اسلامی براساس آن تشکیل می‌شوند و باید رعایت اصل وحدت و دوری از تصمیم‌های هیجانی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر تصمیم‌های شورا برای آبادانی شهر باشد ما حمایت‌های لازم را خواهیم داشت، افزود: در صورتی که تصمیم‌ها جنبه شخصی یا گروهی داشته باشند، طبق قانون برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد.

احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر نیز در این مراسم، با بیان اینکه امیدواریم با حضور شهردار جدید در شهر صائین‌قلعه، شاهد اتحاد و انسجام مردم باشیم، گفت: در سایه اتحاد می‌توان فرصت‌های از دست‌رفته خدمت‌گزاری را جبران کرد.

وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری باید همه حول یک محور خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم حرکت کنند، ادامه داد: اعتبار خوبی از محل مالیات بر ارزش‌ افزوده به شهرداری‌ها تزریق شده است. امیدواریم این اعتبارات در محل مناسب هزینه شود و برای مردم شهر آورده داشته باشد.

با تاکید بر اینکه مسائل مهم شهری که در حوزه مدیریت شهری‌اند باید حل شوند، گفت: برخی مسائل در صائین‌قلعه به دولت مربوط است که به نوبه خود پیگیر حل این مشکلات هستیم.

وی گریزی به برخی مشکلات صائین‌قلعه زد از جمله پروژه استخر که ناقص افتتاح شده است و افزود: وقتی پروژه‌ای افتتاح می‌شود ردیف اعتباری آن بسته می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود در تامین‌ اعتبار این قبیل پروژه‌ها با مشکل مواجه شویم.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه برای حل مشکل این پروژه پیگیری‌های متعددی برای جذب اعتبار انجام شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در آینده نزدیک این پروژه افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به موضوع چهار بانده کردن پروژه جاده ترانزیت صائین‌قلعه، بیان کرد: این پروژه، یک پروژه ۱۵ ساله بود که به سرانجام رسید و اکنون فعال است.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه ورودی شهر صائین‌قلعه نیارمند ساماندهی است، گفت: برای تعریف پروژه جدید به اعتبار نیاز داریم. ساماندهی این ورودی نیز از مسائلی است که نیازمند اعتبار است و باید پیگیری شود.

در پایان این مراسم، محمدرضا احمدپور به‌عنوان شهردار صائین‌قلعه معرفی شد. از جمله سوابق او می‌توان به معاون اجرایی شهرداری آب‌علی، سرپرستی شهرداری هشتگرد و سرپرست اداره سیما و منظر شهرداری شهر مهستان اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha