• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092014605
  • منبع : نمایندگی گیلان

یک مسئول در حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

مشاهده ۶۰ درصد از پرندگان کشور در تالاب‌های گیلان

مشاهده ۶۰ درصد از پرندگان کشور در تالاب‌های گیلان

ایسنا/گیلان رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پرندگان یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیا هستند، گفت: تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند.

 الهه کلانتری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدارس استان، اظهار کرد: از آنجایی که آموزش به کودکان و نوجوانان به منظور گسترش و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است، این اداره فعالیت‌های آموزشی خود را برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با تالاب‌ها و همچنین راهکارهای کمک به حفظ آنها برگزار می‌کند.

وی پرندگان را یکی از مهمترین شاخص‌های حیات وحش در دنیا برشمرد و افزود: تعداد ۵۳۳ گونه پرنده در ایران وجود دارد که از این میان ۶۰ درصد از پرندگان کشور در گیلان مشاهده می‌شوند و تالاب‌های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین‌المللی انزلی به ویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه‌کشیم بیشترین میزان تعداد پرندگان را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست گیلان گفت: آموزش یکی از بن‌مایه‌های حفاظت از محیط زیست است و در حال حاضر مرکز آموزش بازدیدکنندگان و پرنده نگری سلکه صومعه‌سرا به محلی برای فراگیری آموزش‌های تجربه محور زیست محیطی با اقبال دانش آموزان  و علاقمندان به طبیعت زیبای تالاب انزلی و حیات وحش آن روبه‌رو شده است.

مشاهده ۶۰ درصد از پرندگان کشور در تالاب‌های گیلانکلانتری تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با اداره آموزش و پرورش شهرستان و دبستان هیات امنایی دخترانه کوثر کلاس آموزشی آشنایی با محیط زیست و تالاب انزلی برگزار شد.
 
وی گفت: در این کلاس آموزشی که برای دانش آموزان پایه ششم برگزار شد درباره تنوع زیستی تالاب انزلی و اهمیت آن در زنجیره غذایی، مخاطرات تالاب انزلی، پدیده مهاجرت پرندگان، نقش تالاب‌ها در اقلیم منطقه و بهبود وضعیت آب و هوایی و ضرورت حفظ  تالاب‌ها مطالبی ارائه شد.

براساس گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در این بازدید علمی، پرنده نگری، شناخت گیاهان حاشیه تالاب با استفاده دوربین‌های چشمی، تلسکوب و میکروسکوب‌های دانش آموزی از جمله فعالیت های آموزشی این رویداد آموزشی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha