• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092014637
  • خبرنگار : 71496

باز شدن گذرگاه کرم‌ابوسالم مصر با بازرسی‌ دوبرابری ارتش صهیونیستی

باز شدن گذرگاه کرم‌ابوسالم مصر با بازرسی‌ دوبرابری ارتش صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که با گسترش بازرسی کمک‌های ارسالی به غزه، گذرگاه کرم ابوسالم در مرزهای مصر را امروز بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مرکز هماهنگی ارتش رژیم صهیونیستی امروز در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس اعلام کرد، ظرفیت‌هایمان را برای بازرسی و کنترل کمک‌هایی که به غزه ارسال می‌شوند، توسعه دادیم به این ترتیب گذرگاه کرم‌ابوسالم باز و بازرسی‌ها دوبرابر خواهد شد.

در همین رابطه روزنامه «Jewish Daily News» نیز نوشت، در روزهای آینده فعالیت‌ها در گذرگاه کرم‌ ابوسالم آغاز خواهد شد و کالاها پیش از ورود به نوار غزه بازرسی خواهند شد، این روند موجب افزایش چشمگیر ورود کامیون‌ها به نوار غزه خواهد شد.

گذرگاه کرم ابوسالم در مرزهای نوار غزه، مصر و اراضی اشغالی فلسطین قرار داشته و تحت کنترل مدیریت گذرگاه‌های مرزی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است.

پیشتر از این گذرگاه سوخت و کالاهای مختلف از این گذرگاه منتقل می‌شد اما از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به منطقه تحت محاصره نوار غزه در هفتم اکتبر که طی آنها زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی نوار غزه هدف قرار می‌گیرند، این رژیم مانع از انتقال کمک‌ها شامل آب، غذا، دارو، برق و سوخت برای نزدیک به ۲.۳ میلیون فلسطینی ساکن این منطقه می‌شود، این در حالی است که ساکنان نوار غزه به دلیل تداوم محاصره آن از ۱۷ سال قبل شرایط بسیار دشواری در آنجا دارند.

پس از فشارهای سازمان ملل و فشارهای جامعه جهانی رژیم صهیونیستی با اجرای آتش‌بس موقت انسان‌دوستانه در تاریخ ۲۴ نوامبر موافقت کرد و به این ترتیب کامیون‌های حامل سوخت بعد از هفته‌ها محاصره نوار غزه و حملات شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شدند.

اما ارتش رژیم صهیونیستی پس از یک هفته به آتش‌بس پایان داد و از صبح روز جمعه یکم دسامبر حملات خود علیه نوار غزه را ازسرگرفت.

جنبش حماس نیز جامعه جهانی و در راس آن آمریکا را مسوول استمرار حملات علیه غزه دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha