• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402092014699
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان:

بیش از ۳۰۰ هزار تُن گندم امسال به استان اصفهان وارد شد

بیش از ۳۰۰ هزار تُن گندم امسال به استان اصفهان وارد شد

ایسنا/اصفهان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم خارجی و داخلی خریداری و به استان اصفهان وارد شده است.

محسن ضیایی، امروز (دوشنبه۲۰ آذر) در نشست مشترک کارگروه آرد و نان استان اصفهان و تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: نان به عنوان کالای مهم و ضروری خانوارها مورد توجه مسئولان اقتصادی قرار دارد که بر تأمین و کیفیت آن نظارت و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به خرید و ورود بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم در سال جاری برای استان اصفهان، افزود: این اقدام برای پیش‌بینی آینده و تأمین مایحتاج نان شهرستان‌ها مؤثر بوده و بر اساس برنامه مشخص توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه خرید گندم در ماه‌های آینده نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: ۱۵۶ هزار تن از گندم خریداری شده برای این استان خارجی بوده و مابقی از دیگر استان‌های کشور وارد شد.

وی یادآور شد: با توجه به سرانه جمعیتی اصفهان و همچنین صنایع فعال نیازمند آرد، تنها به میزان آرد تولیدی استان نمی‌توان اکتفا کرد بلکه باید به خریدهای خارجی و دیگر شهرهای کشور نیز توجه شود.

به گفته ضیایی کاهش سهمیه آرد که به دلیل نبود آگاهی در ثبت میزان آن توسط نانوایی‌ها بوده اصلاح خواهد شد تا اختلالی در تأمین نان مناطق مختلف نداشته باشیم.

وی به توزیع یارانه‌ای ۸۰۰۰ تن برنج و ۹۰۰۰ تُن شکر در استان اصفهان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این اقدام در تنظیم بازار و تأمین مایحتاج مردم و تولیدکنندگان نهایی مثل شیرینی فروشی‌ها نقش مهمی داشت.

خرید گندم تضمینی از کشاورزان استان اصفهان

همچنین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در بخشی از این جلسه به حمایت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی همین هدف و تأمین نیاز اصلی جامعه توسط دولت انجام می‌شود که امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم خریداری خواهد شد.

امید شریفی با بیان اینکه پارسال ۸۸ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی وارد عرصه تولید و بازار شده و مردم استان اصفهان از ظرفیت آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تأمین نان مورد نیاز مردم، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش نانوایان در دستور کار قرار گرفته تا کیفیت این محصول افزاش یابد و دور ریز آن و هزینه‌های پنهان کاهش یابد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه حمایت از نانوایان و کیفیت‌بخشی به نان تولیدی از سیاست‌های دولت سیزدهم است، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع دغدغه‌ها و چالش‌های نانوایان صورت گرفته است.

کیفیت آرد تولیدی در تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون نیز با اشاره به تولید گندم و آرد در این شهرستان گفت: محصول تولیدی در این منطقه حائز اهمیت بوده و کیفیت خوبی دارد.

علی محمدی کیا با اشاره به کمبود آرد در برخی از واحدهای نانوایی‌ها خواستار اصلاح سهمیه و آموزش این قشر برای ثبت درخواست موردنیاز هر واحد صنفی شد.

وی مطالعه و بررسی میزان آرد مورد نیاز و موقعیت‌یابی برای راه‌اندازی نانوایی‌های جدید را مهم خواند و افزود: راه‌اندازی یک واحد نانوایی دولتی در این منطقه ثبت شده که در کارگروه آرد و نان بررسی و تصویب شود.

محمدی کیا به اشتغال جمعیتی از افراد در نانوایی‌های شهرستان، گفت: علاوه بر نانوایی با سهمیه آرد دولتی، تعدادی دیگر از این حرفه به صورت آزاد راه‌اندازی و چند سرپرست خانواده در هر واحد فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha