• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402092014750
  • خبرنگار : 71614

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

جمعه ـ ۱۷ آذرماه ـ تعدادی نمایشگاه تازه به جمع نمایشگاه‌هایی که در گالری‌های تهران برپا هستند اضافه شدند؛ فرصت برای بازدید از این نمایشگاه‌ها اغلب تا هفته‌های آینده فراهم است.

به گزارش ایسنا، این جمعه افتتاحیه تعدادی نمایشگاه در گالری‌های سطح شهر تهران برگزار شد که فرصت‌های جدیدی را برای تماشای آثار هنرمندان فراهم کرده است. 

«گذار و عبور»

نمایشگاه انفرادی «گذار و عبور» جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ در گالری سیحون افتتاح شد. این نمایشگاه قرار است تا چهارشنبه ۲۹ آذر ادامه داشته باشد. آثار سیامک جمشیدی‌زاده را می‌توان در این نمایشگاه دید. 

برای بازدید از آثار این هنرمند در گالری سیحون باید به تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«دگرگون»

گالری ویستا نیز از روز جمعه ۱۷ آذرماه با نمایشگاه جدیدی تحت عنوان «دگرگون» همراه شد. این نمایشگاه با آثار لیلا گودرزی برپا شده و تا سه‌شنبه ۲۸ آذر ادامه خواهد داشت. برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری ویستا واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«تا سر حد حماقت خوش‌بینانه»

نمایشگاه انفرادی «تا سر حد حماقت خوش‌بینانه» هم از جمله نمایشگاه‌هایی است که روز جمعه ۱۷ آذر افتتاح شد. این نمایشگاه در گالری عصر افتتاح شده و آثار شه‌گل صفرزاده را به نمایش گذاشته است. نمایشگاه «تا سر حد حماقت خوشبینانه» تا جمعه یک دی ادامه دارد و برای بازدید از آن می‌توان به گالری عصر سر زد. این گالری در تهران، میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ واقع شده است. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «روابط میان افراد به واسطه نشنیدن خود، یکدیگر و جهانی که در آن زندگی می‌کنند، مخدوش شده و درواقع گفت‌وگو از دست رفته‌ است یا دست کم مبهم و پیچیده‌ شده و سادگی گذشته را ندارند؛ امروزه روابط انسانی آلوده به نقاب‌ها و دروغ‌هایی شده که آن‌ها را باور می‌کنیم، به آن‌ها لبخند می‌زنیم و بیشتر مواقع به نگرانی و رنج و درد دیگران نمی‌رسیم. در تصور من آدم‌ها هر روز دورتر می‌شوند و هویت و جنسیت آن‌ها مبهم‌تر می‌شود. در عین حال من برای خودم دیالوگ‌هایی را با آن‌ها متصور می‌شوم؛ در جایی که دیگر هیچ نیست و چیزیباقی نمانده‌است. من خواسته یا ناخواسته دریافتم از آدم‌ها و روابط را در چنین فضایی به تصاویر نقاشی‌هایم تحمیل می‌کنم.»

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«پاریس جشن بی‌کران»

نمایشگاه انفرادی «پاریس جشن بی‌کران» با آثار بهمن بروجنی نیز این هفته افتتاح شد. این نمایشگاه جمعه ۱۷ آذر افتتاح شده و تا دوشنبه ۲۷ آذرماه ادامه خواهد داشت. برای بازدید از این آثار باید به گالری شکوه واقع در تهران، فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی،‌ کوچه امیر نوری،‌ پلاک ۱۹ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«بخیه لازم»

«بخیه لازم» نیز روز جمعه، ۱۷ آذر افتتاح شد. این نمایشگاه انفرادی با آثار کتایون معادلیان برپا شده و تا سه شنبه ۲۸ آذر در گالری آتبین ادامه خواهد داشت. برای سر زدن به این نمایشگاه باید به تهران، خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«لویاتان»

نمایشگاه انفرادی «لویاتان» نیز این روزها در گالری ژاله برپاست. این نمایشگاه جمعه ۱۷ آذر افتتاح شده و تا دوشنبه ۲۷ آذر ادامه خواهد داشت. آثار سودابه وطن پرست را می‌توان در این نمایشگاه مشاهده کرد. برای بازدید از این نمایشگاه باید به گالری ژاله در تهران، خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ رفت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «انسانِ زاده شده در آرکادیا، سرشار از انتظارِ سعادت و لذّت پا به این جهان می‌گذارد، در امتدادِ زندگی خویش، برای صیانت از بقای خود و اطرافیانش و برآوردنِ آن انتظارِ لجام گسیخته متحمل رنج‌های بسیاری می‌شود.

او در یک جنگ دوجانبه خود را در آوردگاه‌های ناخوشایند و ناعادلانه می‌یابد، همزمان که در تقابل با سرنوشت و نزاع تن علیه تن برای حفظ بقاء تقلا می‌کند، در آن گُم‌ خانه‌ی تاریک و پیچ در پیچ، رویاروی آن هیولای بی‌شکل و ناشناخته نیز قرار دارد. 

لویاتان همواره در اطراف‌مان است، با آنکه ما ممکن است این حقیقت را نادیده بگیریم، یا از آن رو برگردانیم اما همواره او بخش ناقصی از خود ماست که باید آن را ترمیم کنیم.

تضادها، استرس‌ها، ترس‌ها، اضطراب‌ها، اندوه و احساسات، بدل به لویاتان ‌هایی شده‌اند که تسلط بر آن‌ها بزرگترین نبردی است که انسان می‌تواند تجربه کند.»

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«باغ شکوفه‌های شرقی»

نمایشگاه انفرادی «باغ شکوفه‌های شرقی» جمعه ۱۷ آذر در گالری اِچ برپا شد. آثار مرضیه صالحی در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است. این نمایشگاه تا جمعه یکم دی ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، خیابان شریعتی، روبروی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«کاتارسیسم»

نمایشگاه انفرادی «کاتارسیسم» نیز با آثار نسرین هادیان برپا شده است. این نمایشگاه جمعه ۱۷ آذر آغاز شد و تا یکشنبه ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در نگارخانه هوم برپا شده است و برای بازدید از آن باید به تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول رفت. 

«سالهاست جهان هنر،  انتزاع را  به عنوان یک موج پرقدرت پذیرفته است. زیرا بروز رسانی باور سوبژکتیوستی حاکم بر آن، تنوع تجربه های ارزشمندی را در زمینه شخصی‌سازی بیان تجسمی، در پی دارد. نسرین هادیان،  بیان پر قدرتی را با تکیه بر احساسات درونی خود ساخته است. آثار ضمن تاکید بر حفظ فاصله، از زیبایی شناسی عامه‌پسند، اصول زیباشناسانه خاص خود، را برساخته است. لاله شمسی»

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«بازتاب»

«بازتاب» نیز عنوان نمایشگاهی گروهی است که جمعه ۱۷ آذر در نگارخانه شمیس افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه یکم دی ادامه خواهد داشت. برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ رفت. آثار جهانبخش امیربیگی، پریسیما بهرامی، زهرا حبیبی، علی خاتم‌ساز و نازلی عباس‌پور را می‌توان در این نمایشگاه دید. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «هنرمندان به عنوان قشری از هر گروه، نحله و جامعه در برخی از موارد دست به واکنش‌های جسورانه و گاه متحیرکننده‌ای زده و شرایط اجتماعی خود را به شیوه‌های مختلف متجسم می‌سازند؛ گویی هنرمند به آینه‌ای ماند که در تلاش است تصوُری از واقعیت زیسته‌ی خود را بازتاب دهد. این واکنش هنرمندان را شاید بتوان زیست هوشمندانه، آستانه‌ی تاب‌ آوری، مسئولیت اجتماعی و یا هر عمل دیگری خواند!
مثال‌های بسیاری برای اثبات این گفتار در هنرهای تجسمی یافت می‌شود که آثار هنرمندانی چون گویا، کلویتس، پیکاسو، اتودیکس، آی‌وی‌وی، آبرامویچ و... را می‌توان تنها بخش کوچکی از آن‌ها دانست. 
در این نمایش، هنرمندان به گونه‌ای هدفمند به واسطه‌ی مسئله‌ای مشترک گردهم آمده‌ و با زبان و بیانی شخصی دست به اجرای آثار زده‌اند.

جهانبخش امیربیگی»

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«طهران، ارتفاع عاطفی»

نمایشگاه گروهی «طهران، ارتفاع عاطفی» نیز جمعه ۱۷ آذر با آثار شیرین آزادی، بهرو باقری، طاهر پورحیدری، مهدی چیت سازها، اشلینگ ساره حق‌شناس، ابراهیم گنجان، وحید محمدی، فاتک موسوی، مرجان نعمتی، کیا وطن و سمانه وفایی افتتاح شده است. این نمایشگاه در گالری ایکس هما برپاست و برای سر زدن به آن باید تا سه شنبه ۵ دی به تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«سامه»

نمایشگاهی با آثار سارا نعمتی حصار نیز روز جمعه ۱۷ آذر افتتاح شد. این نمایشگاه انفرادی در گالری اِو برپا شده و تا جمعه یکم دی ادامه خواهد داشت. گالری اِو در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۳، پلاک ۵، طبقه همکف و اول واقع شده است. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«عزیمت»

نمایشگاه انفرادی «عزیمت» نیز روز جمعه ۱۷ آذر در گالری شم افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار علی طرلانی را می‌توان مشاهده کرد. برای بازدید از آثار این هنرمند تا دوشنبه ۲۷ آذر باید به تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک۸، طبقه اول، واحد ۱۲ مراجعه کرد. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«جی‌جی‌ویجی»

«جی‌جی‌ویجی» نیز عنوان نمایشگاهی انفرادی است که جمعه ۱۷ آذر افتتاح شد. این نمایشگاه در گالری یافته افتتاح شده و آثار امیرحسین علویجه را به نمایش گذاشته است. «جی‌جی‌ویجی» تا جمعه یکم دی ماه ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به تهران، دروس، خ یارمحمدی، بن بست طالقانی پ ۸ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«گلبول سفید»

نمایشگاه انفرادی «گلبول سفید» نیز این جمعه ۱۷ آذر افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۴ آذر ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به گالری فضای عمق‌یافته رفت. آثار الناز رحیم‌پور در این گالری به نمایش درآمده است. 

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «اساطیر شاهنامه‌ای، تئاتر ژاپنی، کمیک استریپ و عناصر آشنای شرقی؛ همه و همه به یکباره در چارچوب یک قاب قرار می‌گیرند و مخاطب به دنبال خط و ربط هر کدام می‌گردد و از دل این تصاویر که به چشمش آشنایند، داستان خود را در ذهن شکل می‌دهد. 
امیرحسین علویجه در کارهایش دنیایی را تصویر می‌سازد که به معنای واقعی کلمه، دنیایی رنگی است؛ اما این رنگی بودن به معنای شادی و سعادتمندی فیگورهای حاضر در تصویر نیست. از طرفی، در تعدادی از کارها مخاطب با تصاویری مواجه می‌شود که دنیای آشنای بازی های پیکسلی برابرش گشوده می ‌شود، زمینه‌ای که با روایتی ایرانی ـ اسطوره‌ای پیکسلی شده است.
رابطه هنر ایران و خاور دور، از نقاط آشکار تاریخ است. این دو منطقه از قدیم الایام تا به امروز پیوسته الهام‌آور و غنابخش سنت‌های هنری یکدیگر بوده‌اند. آمیختگی سبک‌ها، تکنیک‌ها و نقوش به خلق آثار هنری منجر شده است.
مفاهیم بازی، نمایش، تراژدی و اسطوره با فانتزی‌های ذهنی هنرمند آمیخته شده‌اند و این آمیزش، با روایتی تصویری از شرق به نمایش در آمده است.

بصیر حسین‌بر »

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«افسرده با جانی دپ»

نمایشگاه انفرادی «افسرده با جانی دپ» نیز روز جمعه در فضای زیرپله افتتاح شد. این نمایشگاه آثار آروین آروین را به نمایش گذاشته است و تا سه شنبه ۲۸ آذرماه امکان بازدید از آن فراهم است. برای بازدید از این نمایشگاه و رفتن به فضای زیرپله به تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره۱۵۰ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«همساخته»

نمایشگاه گروهی «همساخته» نیز روز جمعه با کیوریتوری ندا درزی افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۴ آذر ادامه دارد و در نگارخانه آریا به نمایش درآمده است. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ رفت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «"همساخته"؛ تلاشی جمعی‌ است در جهت به‌وجود آوردن معنایی مشترک و همدلانه با بخش‌های آتش گرفته‌ی روان‌جمعی و نگاه دوباره به لایه‌های پنهانی که گاه از خود هم مخفی می‌کنیم.

همراهان این رویداد، هنرمندانی هستند که هر یک بر اساس تجربه‌ی زیسته‌شان؛ رنج به‌واسطه‌ی سوگ، فقدان یا غربت به این دعوت پاسخ گفته‌اند.»

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«نبرد برای آینده»

نمایشگاه گروهی «نبرد برای آینده» نیز روز جمعه ۱۷ آذر با گردآوری زرتشت رحیمی برپا شد. این نمایشگاه در گالری راه ابریشم برپا شده است. برای بازدید از این نمایشگاه باید تا جمعه یکم دی به تهران، بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ رفت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «چشـم انـداز نقاشـی بـه عنـوان یکـی از مدیـوم هـای اصلـی هنـر در ایـران به سـرعت در حـال تغییـر اسـت، ایـن تغییـر همپـای رویدادهـای اجتماعـی بسـیارغیر قابـل پیـش بینـی بـه نظـر مـی رسـد، با چنیـن فرضیاتـی این نمایش سـعی داشـته اسـت تـا گوشـه هایـی از تـاش هنرمنـدان جسـتجوگر و جوانـی را بـه مخاطب نشـان دهد کـه احتمـالا تصـوری اسـت از هنـر نقاشـی در آینـده ایـن گسـتره و دریچـه‌ای بـه شـباهت هـا و تفاوتهـای چشـمگیر ایـن نسـل بـاز کنـد.»

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

«همسرایی سپیده دم»

«همسرایی سپیده‌دم» عنوان نمایشگاهی است که جمعه ۱۷ آذر در گالری طراحان آزاد افتتاح شد. این نمایشگاه انفرادی که با آثار نازی عظیمی برپا شده تا ۵ دی ماه ادامه خواهد داشت. برای بازدید از این نمایشگاه باید به تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ رفت. 

این هفته به کدام نمایشگاه‌ها برویم؟

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha