• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402092014756
  • خبرنگار : 71021

رییس سازمان حج و زیارت:

اعزام عمره از تهران آغاز می‌شود

اعزام عمره از تهران آغاز می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: شرایط و زمان ثبت‌نام مقدماتی عمره در روزهای آینده اعلام می‌شود. کاروان‌های نخست از استان تهران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سیدعباس حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، از وضعیت ازسرگیری سفرهای عمره و ظرفیت آماده‌شده در دو شهر مکه و مدینه برای آغاز سفرهای زائران عمره گزارش داد.

او با بیان اینکه ثبت‌نام مقدماتی و گروه‌بندی زائران در روزهای آینده اعلام خواهد شد، گفت: با بانک‌های عامل برای واریز وجوه زائران هماهنگی انجام شده است و کاروان‌های نخست از استان تهران خواهند بود.

نمایندگان اعزامی سازمان حج و زیارت به عربستان نیز در این نشست با تشریح آخرین اقدامات انجام شده درباره حج تمتع آینده و سفرهای عمره، از تهیه اقلام تدارکاتی، انعقاد قرارداد با آشپزخانه‌ها و استراحتگاه‌های بین‌راهی و مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خدمات‌دهنده در مشاعر و همچنین  پایان اجاره مسکن حج آینده در مدینه و تامین بیش از ۹۰ درصد آن در مکه خبر دادند.

همچنین گزارش شد برای عمره ۱۱  هتل در مدینه و ۶ هتل در مکه نهایی شده و پیش‌بینی برای اعزام زائران در ماه شعبان (بهمن ـ اسفند) هم درحال پیگیری است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز پیش‌تر اعلام کرده بود اعزام عمره از دی‌ماه آغاز خواهد شد. او همچنین با توجه به آغاز باتاخیر عمره برای زائران ایرانی، از نمایندگان ایرانی درخواست کرده بود در ماه‌های شعبان و رمضان نیز اعزام زائران ایرانی با حجم بیشتری ادامه داشته باشد.

درحال حاضر حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند. سازمان حج و زیارت هنوز اولویت‌ها و تعداد زائران اعزامی را مشخص نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۱:۱۳

حقیقی برنده : ایران

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۲۲:۴۷

باز هم اول از تهران مگر اول تهران پول دادن هر استانی را سهمیه بدید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۰۲:۲۴

خوشبحالت پول داری میری خداروشکر کن اخرش میری ما پول نداریم چه کار کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۰۰:۲۸

چه خبر خوبی امیدوارم قسمت شود با مسجد پیامبر و خانه خدا بیعتی تازه داشته باشم .. حال من مردم جهان ایران خوب شود و دل ایرانیان شاد و پر امید شود صلح خاورمیانه و همه جهان را فرا گیرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۰۳:۳۵

سلام رییس محترم سازمان حج لطفا باهزینه کم اولویت های سال ۹۰ اعزام دارید با وضعیت الان بعد ۱۲سال با تورم امروز آیا یک حقوق بگیر چطور می تواند به مدینه برود با آروز فیش حج اولویت ۳۰۰ داریم ولی افسوس توان رفتن نداریم اگر سالها پیش اعزام می کردید یه امیدی بود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۰۷:۱۳

به نام خدا..به سالخوردگان اولویت داده شود ومورد توجه قرار گیرند............

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۰:۰۸

ثبت نام از دارندگان اسناد عمره دارای اولویت ۱ تا ۱۵۰ از روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه با عنایت به برنامه ریزی سازمان حج و‌ زیارت ثبت نام از متقاضیان جهت کاروان‌های عمره از روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در محل دفاتر زیارتی و از طریق سایت انجام خواهد گردید که در مرحله اول فقط دارندگان اسناد اولویت تا ۱۵۰ مجاز به ثبت نام در کاروان‌های عمره خواهند بود 📌 اطلاعیه تکمیلی متعاقباً در همین کانال اطلاع رسانی خواهد گردید لازم به ذکر است اولین پرواز اعزامی ۲۹ آذرماه انجام خواهد گرفت و در مرحله اول جهت ثبت نام هیچ گونه تبعیت و سهمیه‌ای خارج از سیستم برای این کاروان‌ها قابل ثبت نام نخواهد بود در صورت عدم تکمیل ظرفیت های موجود به ترتیب از سایر اولویت ها جهت ثبت نام فراخوان به عمل خواهد آمد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۲:۰۵

باز‌ هم‌ بی‌عدالتی‌ شروع‌ شد‌ هر‌ چیزی‌ در‌ این‌ مملکت‌ تهران‌ در‌ اولویت‌ است‌‌‌ تهران‌ تافته‌ جدا‌ بافته‌ اگه‌ راست‌ میگید‌ مطابق‌ تاریخ‌ ثبت‌نام‌ اعزام‌کنید‌

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۲:۱۰

ای‌کاش اولویت‌ از‌ مسن‌ها‌۶۰ ‌ساله‌ به‌بعد اعزام‌ بشه‌ خصوصا‌ باز‌نشسته‌های‌ مظلوم