• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402092014781
  • خبرنگار : 30058

یک مسئول عنوان کرد

استفاده از انرژی تجدیدپذیر یکی از اصول اصلی سیستم اقتصاد چرخشی است

استفاده از انرژی تجدیدپذیر یکی از اصول اصلی سیستم اقتصاد چرخشی است

ایسنا/اردبیل دبیر کارگروه تخصصی اقتصاد چرخشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استفاده از انرژی تجدیدپذیر یکی از اصول اصلی سیستم اقتصاد چرخشی است.

ماهرو شایق شامگاه ۲۰ آذر در اولین کنفرانس بین المللی کوهستان پایدار و سومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اقتصاد چرخشی یک سیستم اقتصادی مدرن است که در آن از فناوری های نوین در طراحی محصولات قابل بازیافت و چندبار مصرف، مدیریت دقیق پسماندها و بازیافت و تولید انرژی تجدیدپذیر استفاده می شود.

وی افزود: اقتصاد چرخشی در عین حال که ایجاد کمترین مقدار زباله و آلودگی کمتر محیط زیست را هدف قرار می دهد، مواد اولیه را نیز در یک چرخه از فرآیند تولید به مصرف قرار می دهد و با بازیابی و بازیافت، دوباره به فرآیند تولید برمی گرداند. همچنین استفاده از انرژی تجدیدپذیر یکی از اصول اصلی این سیستم اقتصادی است.

صمد بهزاد مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز با بیان اینکه این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خاورمیانه با تنوع محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی با برند مغانه فعالیت می کند، گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان دارای ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده و دارای زنجیره کامل شیر در کشور است.

وی با بیان اینکه ما در کشت و صنعت و دامپروری مغان به دنبال کشت محصولات پردرآمد هستیم و اخیرا قرارداد بین المللی نیز در این خصوص منعقد کرده ایم، ادامه داد: بخش دامپروری این مجتمع دارای ۲۲ هزار راس دام بوده و کارخانه قند نیز با ظرفیت ۵ هزار تن در حال فعالیت است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه امروز دانشگاه و بخش تولید، صنعت و کشاورزی در کنار همدیگر قرار دارند تا از باب همگرایی و هم افزایی اتفاقی را برای حوزه پسماند رقم بزنند، تصریح کرد: این شرکت در تامین امنیت غذایی و لبنیات کشور نقش اساسی ایفا می کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت به شیوه علمی و با استفاده از فناوری روز اداره می شود که در این خصوص نیازمند یاری دانشگاه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha