• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402092115191
  • خبرنگار : 71461

نگرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کمبود مساجد فعال

نگرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کمبود مساجد فعال

اسماعیلی با گلایه از وضعیت مساجد فعال گفت: امروز عدد و رقم‌های مطرح شده در خصوص مساجد فعال نگران‌کننده است. مساجد فعال مساجدی نیستند که تنها به اقامه سه وعده نماز می‌پردازند که گویی اینکه بعضی از مساجد این کارکرد حداقلی را هم ندارد. در اصل مساجد باید پایگاه فعالیت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی باشند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- صبح امروز سه‌شنبه(۲۱آذرماه) در نخستین کنگره فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فاطمی الحدوث و حسینی البقا است، اظهار کرد: بار سنگینی از این نهضت بر دوش بانوان بوده است و در طول تاریخ شاهد این هستیم که هیچ مادری جز با انگیزه دینی فرزند خود را راهی میدان نبرد نمی‌کند، این یعنی بانوان ما می‌توانند تاریخ ساز باشند همانطور که مادران شهدا حماسه آفرینی کردند.

وی ادامه داد: امروز ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم و دشمن با تلاش فراوان قصد دارد جامعه منسجم را به شکاف بکشاند، اما جامعه مسجدی و قرآنی باید پیشتاز وحدت باشد و اجازه ندهند پیشتازی استکبار جامعه را به بیراهه ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما کانون‎‌های فرهنگی بانوان را راه‌اندازی کردیم تا انقلاب اسلامی تعداد بیشتری از بانوان را زیر چتر خود داشته باشد، البته این کانون‌ها برای برش بین افراد نیست بلکه برای اجتماع و بروز روحیه ایثارگرانه و دیگرخواهی است، در واقع هدف این است که دو نفر به پنج نفر و پنج نفر به ۵۰ نفر و همینطور بیشتر بشوند.

اسماعیلی یادآور شد: رسالت جامعه بانوان و آقایان مسجدی و قرآنی این است که جامعه را متحد و منسجم کنند آن هم زیر ‌پرچم ولایت؛ زیرا پیروزی ما در اجتماع و وحدت است.

در اینجا خاطره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک خانواده شهید را ببینید:

وی افزود: امروز عدد و رقم‌های مطرح شده در خصوص مساجد فعال نگران‌کننده است. مساجد فعال مساجدی نیستند که تنها به اقامه سه وعده نماز می‌پردازند که گویی اینکه بعضی از مساجد این کارکرد حداقلی را هم ندارد. در اصل مساجد باید پایگاه فعالیت فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: تاسیس ۱۳۰۰ کانون ویژه بانوان آغاز راه است و همه باید درخدمت این کانون باشند، زنانی که در قرآن به آنها اشاره شده است را بررسی کنید چگونه شخصیت‌هایی بوده‌اند، زنانی همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) بانوی دو عالم، حضرت آسیه و مریم. حتی زنانی که تاریخ‌ساز شدند همچون بانوی بی‌همتای کربلا حضرت زینب(س) یا حضرت معصومه(س).

اسماعیلی بیان کرد: نهضت امام خمینی (ره) مسجدمحور بود، تا امروز هم استعلایی که اتفاق افتاده است ناشی از وجود این هسته سخت یعنی همان اصحاب مساجد است.

وی ابراز کرد: ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران و نمایندگان مجلس تا به من می‌رسند، از من مطالبه ساخت فرهنگسرا می‌کنند که من در پاسخ‌شان می‌گویم مگر در محلات شما مسجد نیست!؟

وی در پایان از بانوان مسجدی حرکت و تحرک در عرصه فرهنگ را خواستار شد و گفت: ما هم حامی فعالیت‌های شما خواهیم بود.

در بخشی از این کنگره با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی ومعاون امرو زنان رئیس جمهور، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از «مریم کاتبی» از فعالان شناخته شده جبهه‌های جنگ در غرب کشور و از همراهان و همرزمان جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان در نخستین کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha