• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092115275
  • خبرنگار : 71516

ارتش یمن شکست تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را سرعت می‌بخشد

ارتش یمن شکست تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را سرعت می‌بخشد

«ارتش یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی و ناوهای آمریکا و فرانسه تنها بیشتر دولت‌ها و ارتش‌های عربی که در برابر جنگ رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرده‌اند، در تنگنا قرار نداده، بلکه احتمالا شکست این تجاوز و پایان دادن به آن را در یک چالش جسورانه علیه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا سرعت می‌بخشد.»

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: «ارتش یمن و دولت صنعا با محاصره دریایی نظامی و تجاری رژیم صهیونیستی و حامیانش از جمله آمریکا و بستن باب المندب و تمام دریای سرخ و بحر العرب در برابر تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اراضی اشغالی در حرکت هستند، قوی‌ترین حمایت را از مقاومت فلسطین در نوار غزه و مقابله با جنگ نسل کشی و پاکسازی نژادی دو میلیون فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا به عمل آورد.

برادران یمنی می‌گویند و عمل می‌کنند و آماده ورود به جنگ با آمریکا و اسرائیل برای حمایت از خانواده‌های شهدا در نوار غزه هستند. مسئله فلسطین برای تمام یمنی‌ها مقدس است و شاید تظاهرات میلیونی در بیشتر شهرهای یمن در حمایت از این مسئله یکی از دلایل باشد.

به محض اینکه یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن بیانیه اخیر درباره حمله به تمام کشتی‌هایی که به سمت بنادر اراضی اشغالی در حرکت باشند را اعلام کرد، نیروهای یمنی سه پهپاد را برای حمله به ناو فرانسوی در مقابل بندر الحدیده شلیک کردند. منابع نظامی فرانسوی این حمله را تایید و اعلام کردند که این ناو در معرض حمله با موشک‌های آستر ۱۵ با پهپاد قرار گرفت. این اولین عملیات در نوع خود علیه یگان دریایی فرانسه بود.

آمریکا در برابر این حادثه سکوت اختیار کرد و حتی از پاسخ دادن نیز امتناع کرد تا سردرگمی و پریشانی و نگرانی از عواقب وخیم هرگونه پاسخ انتقام جویانه به یمن را پنهان کند. تا جایی که از رژیم صهیونیستی نیز خواست تهدیدات دروغین خود را درباره پاسخ به هرگونه تجاوزی از سوی یمن عملی نکند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسما از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران اروپایی خواست اقدامات لازم را برای مقابله با محاصره دریایی رژیم صهیونیستی توسط یمن و شکستن آن اتخاذ کنند. حتی تزاخی هانگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهدید کرد که اگر جهان به این مسئله توجه نکند رژیم صهیونیستی خود پاسخ خواهد داد. تردید آمریکا به این دلیل است که کاخ سفید معتقد است هرگونه حمله‌ای به یمن با پاسخ فوری و حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عربستان، امارات، قطر و بحرین مواجه خواهد شد. پاسخ ارتش یمن به این تهدیدات بسیار مختصر و در عین حال ترسناک بود. آنها گفتند: ما آماده جنگ هستیم. بفرمایید.

ارتش یمن در طول هشت سال در جنگ یمن مقاومت کرده‌است و به هیچ وجه به رغم نداشتن امکانات نظامی زیاد تسلیم نشده‌است. البته ارتش یمن ده‌ها هزار موشک بالستیک و بالدار و پهپادها و تعداد غیرقابل شمارشی از مین‌های دریایی و قایق‌های انتحاری بسیار سریع دارد. تهدیدات یحیی سریع با توجه به قدرت نظامی تجربه شده صورت می‌گیرد نه با اغراق و حرف‌های توخالی. رژیم صهیونیستی که آمریکا و اروپا از آن حمایت می‌کنند، از ۱۷ سال پیش نوار غزه را محاصره کرده و و مانع ورود کمک‌های اصلی به نوار غزه می‌شود.

رهبری عربستان زمانی که از آمریکا خواست خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و هیچ‌گونه پاسخ شتاب‌زده‌ای به توقیف کشتی اسرائیلی و کشاندن آن مثل گوسفند به ساحل یمن ندهد دوراندیش بود چرا که به خوبی و از روی تجربه می‌داند که هرگونه پاسخی نتایج عکس خواهد داد. علاوه بر حمله به پایگاه‌های آمریکایی، آتش‌بس میان عربستان و یمن نیز از هم فروپاشیده و منطقه شاهد آشوب و بی‌ثباتی خواهد بود و دریای سرخ به میدان جنگ‌های ویرانگر تبدیل می‌شود. علاوه بر این از عبور چهار میلیون بشکه نفت برای مصرف کنندگان غربی از طریق تنگه باب المندب ممانعت به عمل می‌آید و همین مسئله موجب بحران جهانی سوخت به دلیل کمبود یا افزایش قیمت‌ها می‌شود.

رهبری آمریکا اکنون با زیردست‌هایش در منطقه و جهان دو موضوع اصلی را بررسی می‌کند؛ اول درج مجدد ارتش یمن در لیست «تروریسم» و دوم تشکیل نیروی نظامی در دریای سرخ و بحرالعرب برای مقابله با هرگونه تلاشی برای بستن تنگه باب المندب.

مشخص نیست که کدام یک از این دو هدف محقق خواهد شد، اما احتمالا آمریکا مرتکب اشتباهی شود که همواره نسبت به آن هشدار می‌داد. این اشتباه گسترش جنگ در نوار غزه و تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای در چندین جبهه است که بازنده بزرگ آن آمریکا خواهد بود، اما یمن که یک کشور دارای ایمان و عقل و درایت است بزرگترین پیروز خواهد بود نه به این دلیل که به شهادت چشم دوخته و چیزی برای از دست دادن ندارد بلکه به این دلیل که یک پیروزی جدید و جهانی را به کارنامه تاریخی خود اضافه خواهد کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۰:۵۲

از یمن حمایت میکنیم