• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402092115316
  • خبرنگار : 71461

خزعلی درخواست کرد:

نیازمند کمک مسجدی‌ها برای تقویت هویت ایرانی اسلامی زنان هستیم

نیازمند کمک مسجدی‌ها برای تقویت هویت ایرانی اسلامی زنان هستیم

معاون امور زنان ریاست جمهوری با درخواست از مسجدی‌ها گفت: باید در برابر  رخنه فرهنگی دشمن سد ایجاد کنیم و فرهنگ ایرانی و اسلامی را ترویج بدهیم. امروز به آسان سازی ازدواج و دوری از تجملات نیازمندیم و خواستاریم بانوان مسجدی به ما کمک کنند و ما نیز پشتیبان شما هستیم.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی -معاون امور زنان ریاست جمهوری- صبح امروز در نخستین کنگره فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در تالار وحدت برگزار شد با بیان اینکه شما بانوان فعال مسجدی و قرآنی تبین گر زن در خانواده هستید، اظهار کرد: کسانی که با ایجاد فرهنگ صحیح و سبک زندگی اسلامی شرایط خانواده و زنان و همچنین شرایط تربیتی را فراهم می‌کنند جامعه را به سمت پیشرفت سوق می‌دهند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی خوبی که در این کانون‌های فعال صورت می‌گیرد اگر مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی باشند به خصوص اکنون که دشمن شبیخون فرهنگی زنان و خانواده را هدف گرفته اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. با ایجاد کانون‌های تخصصی که بانوان بتوانند سازمان یافته‌تر در آن فعالیت کنند در محله‌ها شاهد تاثیرات خوبی خواهیم بود.

معاون امور زنان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رسانه، مد و لباس، بازی، تغذیه و سلامت و... می‌تواند در مساجد فعال شود تا از این طریق مساجد و خانواده‌ها منسجم‌تر شوند. در روز زن برای شناسایی زنان تاثیر گذار برنامه خواهیم داشت و برای بهره بردن از بانوانی که بسیار زیاد اما ناشناخته هستند برنامه‌ای حضوری و مجازی در محله و مسجد برگزار می‌کنیم تا در مسیر ارتقا خانواده‌ ها بتوانیم اثرگذار باشیم.

خزعلی یادآور شد: باید در برابر  رخنه فرهنگی دشمن سد ایجاد کنیم و فرهنگ ایرانی و اسلامی را ترویج بدهیم. زنان غزه با حسبن الله و نعم وکیل فرزندان خود را در مسیر مجاهدت می‌دهند، بنابراین ما وظیفه داریم پرچم را نگه داریم و مطالبه گر باشیم.

وی افزود: در برابر آنچه غرب بر سر زن می‌آورد ما نه تنها ناراحت بلکه مطالبه گر هم هستیم، شما مطالبه گران اکنون پیش کلمات این نهضت هستید که تلاش می‌کنید نگذارید هویت یرانی و اسلامی زن را از او بگیرند، امروز به آسان سازی ازدواج و دوری از تجملات نیازمندیم و خواستاریم بانوان مسجدی به ما کمک کنند و ما نیز پشتیبان شما هستیم.

در بخشی از این مراسم گروه دختران نوجوان به اجرای اثر «الگوی ما غیرت دخترای حسین» پرداختند که در اینجا ببینید:

در این کنگره همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور بانوان ریاست جمهوری از مادر شهیدان خالقی‌پور تجلیل شد.

این مادر شهید در جمله‌ای کوتاه گفت: افتخار می‌کنم که در هیچ دوره‌ای در طول هشت سال دفاع مقدس، مردان خانواده ما دور یک سفره نبودند و یا همسر یا فرزندانم در جبهه‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha