• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092115340
  • خبرنگار : 50660

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از ابتدای دی‌ماه امسال

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از ابتدای دی‌ماه امسال

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور از اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از اول دی‌ماه سال‌جاری با توجه به تغییرات مصوب خبر داد و گفت: چنانچه این قانون در نظام اقتصادی کشور پیاده‌سازی شود، تغییر در پارادایم(الگو) و نظام مالیات‌ستانی به سوی نظام مکانیزه‌، فراهم می‌شود.

حسین فردوسی ۲۱ آذرماه در آیین معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اثر تحریم‌ها در کاهش صادرات و درآمد صادراتی و همچنین کاهش فروش نفت و در نتیجه تغییر نظام بودجه‌ای، اظهار کرد: مالیات به عنوان منبعی برای تامین درآمد پایدار در کشور به شمار می‌رود و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۶۰ درصدی دریافت مالیات هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی درآمد دولت از مالیات، افزود: وظیفه سخت‌تری به دوش اداره کل امور مالیاتی واگذار شده است و در لایحه بودجه ۱۴۰۳،درآمد ۱۱۲۰ هزار میلیارد ریالی کشور از مالیات برنامه‌ریزی شده است.

فردوسی با تاکید بر اجرای طرح‌های جدید به منظور پیشرفت و گذراندن از دوران تحریم، تصریح کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، راهکاری موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی از اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از اول دی‌ماه سال‌جاری با توجه به تغییرات مصوب خبر داد و عنوان کرد: چنانچه این قانون در نظام اقتصادی کشور پیاده‌سازی شود، تغییر در پارادایم(الگو) و نظام مالیات‌ستانی به سوی نظام مکانیزه‌، فراهم می‌شود.

فردوسی یکی از دغدغه‌ها و فشارهای روانی کارکنان نظام مالیاتی را تعارض منابع مودی و سازمانی امور مالیاتی و عدم تحکیم مبنا عنوان کرد و ادامه داد: این نقص به علت عدم شفافیت و نبودن اطلاعات صورت می‌گیرد که در صورت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، نظام اقتصادی در کشور داده‌محور خواهد شد و فعالیت‌ها راحت‌تر به نتیجه خواهد رسید.

وی تجهیز کردن و نهضت احیا و بازسازی ساختمان‌ها را به عنوان اولین گام در حال انجام برای تکریم مراجعه کنندگان بیان کرد و گفت: ایجاد سامانه‌ها و تغییر قوانین در واحدهای ذیربط اداره کل امور مالیاتی در حال انجام است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اصلاح احکام حقوقی کارکنان با مبنای قانونی را امری زمان‌بر و در حال اجرا با نگاه ویژه مسئولان مربوط دانست و تصریح کرد: علاوه بر مطرح شدن در شورای حقوق و کارمزد، گام‌های مختلفی در این زمینه برداشته شده است.

وی در ادامه از انجام اقدامات خاص و ویژه در زمینه تغییرات کلی در نظام پرداخت سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: بخشی از درآمد امر وصول مالیات از چهار درصد محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های محل وصول شده رسیده است تا این اعتبارات در زمینه بازسازی و به‌سازی شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

فردوسی همچنین فرهنگ‌سازی در جامعه را لازم دانست و اضافه کرد: مردم باید بدانند مالیات پرداختی آن‌ها صرف چه اموری در جامعه خواهد شد و این نگاه با شفاف‌سازی عملیاتی می‌شود.

وی  در پایان توانایی‌ فنی، مردم‌داری، توانایی اجرای کار در زمینه امور مالیاتی و فرهنگی را از مهم‌ترین شاخصه‌های مدیران کل امور مالیاتی در استان‌ها بیان و خاطرنشان کرد: این مهم باید مورد تایید استانداردهای سازمان امور مالیاتی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha